OLJA Clio Sport????
Moderator: Forumpolisen
- poower_erik
OLJA Clio Sport????
hejsan alla. liten fråga ni som kör clio sport. vad kör ni med. del/ helsyntet.
pärlan är ny i min ägo sen några veckor och tänkte börja vårda den väl.
ska man börja med att köra en lite sämre olja typ delsyntet 10/40. och köra och sen göra ett till oljebyte med samma olja igen. och sedan byta till en 5/40 olja helsyntet. (bilen går ju på rätt högt varv) =).
Ska köra med MOBIL olja. lite tips vore tacksamt.
Erik.
OBS: ska göra kamremsbyte och stor service på den. Volvo Skulle ha runt 20 000. (sjuka priser)
hitta en verkstad som gör det för 2500 (då fixar jag delar genom jobbet)
ville bara poängtera vilka sjuka priser bilia har...
HADE
pärlan är ny i min ägo sen några veckor och tänkte börja vårda den väl.
ska man börja med att köra en lite sämre olja typ delsyntet 10/40. och köra och sen göra ett till oljebyte med samma olja igen. och sedan byta till en 5/40 olja helsyntet. (bilen går ju på rätt högt varv) =).
Ska köra med MOBIL olja. lite tips vore tacksamt.
Erik.
OBS: ska göra kamremsbyte och stor service på den. Volvo Skulle ha runt 20 000. (sjuka priser)
hitta en verkstad som gör det för 2500 (då fixar jag delar genom jobbet)
ville bara poängtera vilka sjuka priser bilia har...
HADE
Erik Andersson-eskilstuna
Sponsor Sökes Till ljudbygge mm..=)
Sponsor Sökes Till ljudbygge mm..=)
halloj
kör på nån dyr ELF helsyntet (kommer inte ihåg namnet) www.autofrance.se kan man köpa ELF hos.
Visst e kamremsservicen dyr när jag kollade runt innan jag bytte så var typ 12 000 det billigaste.
kör på nån dyr ELF helsyntet (kommer inte ihåg namnet) www.autofrance.se kan man köpa ELF hos.
Visst e kamremsservicen dyr när jag kollade runt innan jag bytte så var typ 12 000 det billigaste.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
- Barbapappa
Hade jag haft en clio sport hade jag använt Castrols SLX Longtech 0-30w tror jag den är.. grymt bra olja sen får jag den till snuskigt bra pris.. först ca 40kr billigare än i dunk efter som jag köper på bulk och sen 40% på det... det är så billigt så man kan gödlsa med att nästan...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower