Plastdelar & Bilprovningen
Moderator: Forumpolisen
Plastdelar & Bilprovningen
Vad säger bilprovningen om chassidelar i plast/glasfiber?
Tänkte byta ut motorhuven & bagageluckan till plastvarianter.
Frågan är vad de säger om skärmar, dörrar & bakre sidofönster i plast?
Jag skulle dock inte vilja byta ut dörrarna såvida jag inte monterar in buren i bilen
Tänkte byta ut motorhuven & bagageluckan till plastvarianter.
Frågan är vad de säger om skärmar, dörrar & bakre sidofönster i plast?
Jag skulle dock inte vilja byta ut dörrarna såvida jag inte monterar in buren i bilen

Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Fönsterrutor måste vara E-märkta, men sånt kollar de inte på en kontrollbesiktning.
Ett tips är att byta grejerna efter besiktningen.
Ett tips är att byta grejerna efter besiktningen.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
ja finns ju bilar med plastkaross
jag har aldrig hört att det skulle vara något problem, tror ju inte dom märker någon skillnad heller...hörde en som va inne med en gte med 440 turbo motor,bilprovaren sa bara "dom är inte så vanliga dom här " typ..

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Lagunan har ju tex någonslags plast i huven samt även i bakluckan (iaf på touringen). Undra jag om det inte var det även i framskärmarna, så det borde väl inte vara något problem. Iaf inte så länge du inte byter ut något som har med bilens säkerhet eller andra viktiga egenskaper att göra. Eller avviker för mycket ifrån bilens ordinarie formgivning.
Vet inte om det är så här, men det är iaf så mina tankegångar gick. Enklast för ett säkert besked är väl att ringa Bilprovningen och fråga.
Vet inte om det är så här, men det är iaf så mina tankegångar gick. Enklast för ett säkert besked är väl att ringa Bilprovningen och fråga.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg