Förhöjt arbetsljud ventilmekanism
Moderator: Forumpolisen
-
Förhöjt arbetsljud ventilmekanism
Hejsan,
Jag ska köpa en bil som är M-testad och en av anmärkningarna i testet är "förhöjt arbetsljud från ventilmekanism". Vad innebär detta tro?
M v h
Michael
Jag ska köpa en bil som är M-testad och en av anmärkningarna i testet är "förhöjt arbetsljud från ventilmekanism". Vad innebär detta tro?
M v h
Michael
att det låter lite om ventilmekanismen, sedan vet jag inte vad det är för bil,dom med hydraliska lyftare kan vara känsliga för oljekvalitet,annars kanske ventilspelet behöver kollas..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
Allvarligt?
Hej igen,
Är det ett allvarligt fel tro? Måste det åtgärdas för att bilen skall fortsätta att fungera? Eller kan man helt enkelt låta det vara?
Vad är det värsta som kan hända?
Ursäkta min okunskap men jag är inte så insatt i bilar.
Det är en Renault Megane 1.6 RN -99, 14000 mil har den gått.
Jag ger 28 000 för den.
Är det värt priset tro?
/Michael
Är det ett allvarligt fel tro? Måste det åtgärdas för att bilen skall fortsätta att fungera? Eller kan man helt enkelt låta det vara?
Vad är det värsta som kan hända?
Ursäkta min okunskap men jag är inte så insatt i bilar.
Det är en Renault Megane 1.6 RN -99, 14000 mil har den gått.
Jag ger 28 000 för den.
Är det värt priset tro?
/Michael
behöver ju inte betyda något farligt,jag kan inte säga om det är ok att ha det så lr inte,eftersom jag inte vet hr det låter mm ,har du ingen motorkunnig som du känner som kan lyssna och kolla lite....priser är lättast att kolla om man jämför på olika objekt ,sedan kan ju skicket variera åxå..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
HAr en Renault Clio som också låter lite "Diesel" och då främst på tomgång.
Och det ska vara helt normalt enligt verkstaden.
Har dock börjat höra ett annat lite annorlunda ljud när jag kör mellan 70-110 km/tim
MEn har skapat en annan tråd om det.
Men som sagt.
"Diesel" Ljudet ska vara helt normalt!
Och det ska vara helt normalt enligt verkstaden.
Har dock börjat höra ett annat lite annorlunda ljud när jag kör mellan 70-110 km/tim
MEn har skapat en annan tråd om det.
Men som sagt.
"Diesel" Ljudet ska vara helt normalt!
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B