Motorhaveri??
Moderator: Forumpolisen
Motorhaveri??
Jag har en Renault 5 som igår kokade.. Jag fyllde på vatten och kom sedan iväg efter en stund.. Temperaturlampan började efter en stund lysa igen.. Då började motorn "knacka".. Innan jag ens hann hitta ett ställe att stanna på så STENDOG den.
Jag kollade bilen i morse och den ville inte starta, den försökte dock med gnisslade och skrek.
Jag kollade oljan och naturligtvis så var den under Min-sträcket.
Frågan är alltså.. Har motorn skurit eller kan man göra något åt det?
Är det någon vits att fylla på olja?
/Hanna
Jag kollade bilen i morse och den ville inte starta, den försökte dock med gnisslade och skrek.
Jag kollade oljan och naturligtvis så var den under Min-sträcket.
Frågan är alltså.. Har motorn skurit eller kan man göra något åt det?
Är det någon vits att fylla på olja?
/Hanna
Jag får beklaga sorgen, tyvärr låter det på din beskrivning som din motor har tackat för sej. Det går att renovera din motor men det är DYRT så frågan är den om bilen är värd det? Mitt tips är följande, kolla på bildelsbasen efter en motor från en skrotad R5a och hör efter vad den kan kosta. Kolla med flera olika skrotar för priserna kan variera ganska mycket.
Sedan får du fråga någon snäll och bilkunnig bekant om han eller hon har lust att byta din motor. Det som förvånar mej lite är att oljetryckslampan inte har börjat lysa om oljenivån var under min.
Lycka till.
Sedan får du fråga någon snäll och bilkunnig bekant om han eller hon har lust att byta din motor. Det som förvånar mej lite är att oljetryckslampan inte har börjat lysa om oljenivån var under min.
Lycka till.