Fas 2 Bakljus sitter på!
Moderator: Forumpolisen
- Jolle_Pborn
Fas 2 Bakljus sitter på!
Nu sitter fas 2 bakljusen på efter lite omkoppling. Tog knappast 10 min att ändra kablarna i fästet. Sen har bilen vart på 6000 mila service plus kamremsbyte, 7800kr gick den på Ny god olja och nya stift som bilen älskar
Tog även fram puts händerna så bilen fick en omgång med lackrengörning plus en ordentlig polering, så nu blänker den!
Tog lite bilder igår, en bild säger mer än tusen ord....eller vad man nu säger
/joel
Tog även fram puts händerna så bilen fick en omgång med lackrengörning plus en ordentlig polering, så nu blänker den!
Tog lite bilder igår, en bild säger mer än tusen ord....eller vad man nu säger
/joel
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
-
- Jolle_Pborn
Tackar! Nej dom var lackade när jag köpte bilen, slapp görat själv iaf Annars hade jag gjort det. Skulle passa på din bil också.Clio Micke wrote:Snygg bil mannen!
Är insatserna till strålkastarna orginal mörk tonade eller har du fixat det själv?
Idag beställde lite mer prylar, men inte till bilen utan jag själv fick en litet present
Och sen:
Nästa söndag bär det iväg till Gelleråsen för en sen premiär. Första gången för mig och bilen Längtar lite smått...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Kul!Jolle_Pborn wrote: Nästa söndag bär det iväg till Gelleråsen för en sen premiär. Första gången för mig och bilen Längtar lite smått...
Kika här för lite tips (fast det har du väl redan gjort förståss):
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7949
http://rejsa.nu/bana_info.asp?gellerasen
- Jolle_Pborn
Till en banträff tycker jag att man bör ha med sig följande prylar.Jolle_Pborn wrote:Hehe...tackar! Har smygläst där lite innan sen har jag sett några filmer där de kör också. Banan måste sitta i huvudet på Söndag
Några tips till en nybörjare? Eller är det bara att gasa, svänga och bromsa? Vad ska man ha med i bilen förutom bra bromsar?
Hjälm.
Handskar.
Körvänliga skor.
Luftrycksmätare.
Vattenflaska (drick ordentligt).
Plastsäckar eller presenning (att täcka sin grejer med om det regnar).
Campingstol (att vila i)
Arbetshandskar (man blir alltid skitig annars)
Kontanter till träffavgift och glass.
Körkort och ev. licens.
Om man ska byta hjul på plats kan ju en liten garagedomkraft och ett riktigt verktyg för hjulskruvarna vara bra.
Dessutom brukar jag ha också släpa med mig lite enkla verktyg, silvertejp och buntband.(har inte haft så mycket nytta av dem själv, men andra brukar låna) samt en liten 12V luftpåfyllare.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25932
Gelleråsen är rolig. Se till att ta det lite försiktigt de första varven. Det finns åtminstone ett ställe på banan där Clion har en tendens att bli lite orolig. Kan vara bra att känna till. Vid pos. 24-25-26 på banskissen på rejsa.
Hör av dig om du har frågor…
Se till att du har lagom med luft i hjulen. Lite olika filosofi beroende på om du åker R-däck eller gatdäck?
Fegbromsa inte utan bromsa hårt och bestämt. Det sparar bromsarna och håller ner temperaturen på bromsarna.
Ge akt på eventuell fading och gå i depå om det känns ovant, t.ex. att du får trycka hårdare eller att pedalen börjar ta längre ner.
Var inte rädd för att fråga de som är vana banträffsrävar. Ingen fråga är för dum för att ställas.