Regeringsskifte!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Anders J
Posts: 92
Joined: 11 May 2006, 14:25
Location: Stockholm

Regeringsskifte!

Post by Anders J »

Jaha vad tror ni, själv räknar jag att det blir skiftbyte i Bregottfabriken.... Det blir ännu dyrare att vara killle och åka rolig bil när trafikförsäkringen blir privatiserad. Fick svar från Folkpartiet de räknar med att höja den mellan 100 - 400kr beroende på bil, kön, ålder och vart man bor :x
Anders Jonsson
Tungelsta

-63 Dauphine nytt projekt
För länge sedan, Clio Sport -01
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag hörde att en höjning på över 100% var att vänta...käns kul att lägga 1000kr i månaden på försäkring, och blir det miljöpartiet och v som får vara med att bestämma så får man väl en dyrare soppa räknng istället, och mycket dyrare el,pga dom vill lägga ner kärnkraften bla..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
MrSmecker
Posts: 182
Joined: 14 Apr 2006, 23:21

Post by MrSmecker »

[/quote]och blir det miljöpartiet och v som får vara med att bestämma så får man väl en dyrare soppa räknng istället, och mycket dyrare el,pga dom vill lägga ner kärnkraften bla..
Göran Persson lovade att Vattenfall skulle sänka elpriserna om S vann. Vi får bara hoppas att han håller vad han lovar. Sedan verkar S inte vara så intresserad att samarbeta med Mp längre eftersom de förlorar röster pga både bensinprishöjning och elprishöjning. Men de blir kanske tvungna ändå, för ingen annan vill visst samarbeta med S verkar det som.
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

min försäkring har redan höjts med 300kr/mån.. skitskoj!

Sen e det första ggn jag ska rösta.. har inte en susning om vad man ska rösta på.. e inte direkt insatt i det heller så..
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
MrSmecker
Posts: 182
Joined: 14 Apr 2006, 23:21

Post by MrSmecker »

och blir det miljöpartiet och v som får vara med att bestämma så får man väl en dyrare soppa räknng istället, och mycket dyrare el,pga dom vill lägga ner kärnkraften bla....
Göran Persson lovade att Vattenfall skulle sänka elpriserna om S vann. Vi får bara hoppas att han håller vad han lovar. Sedan verkar S inte vara så intresserad att samarbeta med Mp längre eftersom de förlorar röster pga både bensinprishöjning och elprishöjning. Men de blir kanske tvungna ändå, för ingen annan vill visst samarbeta med S verkar det som.
Blev lite fel. Så här skulle det vara
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Jag är ju vanlig "arbetare", bevars - men inte dummare än att jag inser fakta :roll: Mmmmmm...finns det nåt annat alternativ än att rösta blått..eller borgerligt i alla fall. Sossarna känns väl inte som ett alternativ. Jag menar, så bara hur det ser ut i Sverige! Vilka regerar, och vem samarbetar dom med? Alla "affärer" med än den ena än den andra. Är det inte Freivalds som gör bort sig å går emot det partiet står för - köper loss sin lägenhet när det skall bildas bostadsrättförening, så är det andra klantar som gör bra ifrån sig. Senast partisekreteraren Danielsson. Sossarna lever inte som dom lär, utan håller bara varandra bakom ryggen - inte trovärdiga för fem öre. Lovar lovar lovar, ljuger å för folk bakom ljuset. Vår tids adel, som skor sig på sina trogna (läs - blåögda) väljare.
Skatt på allt, och så höga energipriser att företag och industrier tvingas flytta utomlands! Skandal - grön skatteväxling - är att importera kolkraft från öststaterna eller Danmark. Det är miljövänligt!
Får väl ändå prisa Volvo Lastvagnar lite som insett att det enda raka är att driva sin fabrik med egna vindkraftverk :)

En röst på sossarna är iditoti. Hot om höjda försäkringar är det minsta att oroa sig över. Får sossen som han vill kommer vi att försörja hela Sverige genom bidrag och jobb inom offentliga sektorn. Det skall väl ändå löna sig att jobba, och då på ett riktigt jobb - inte nån tillfällig lösning som inte leder till något. Alla företag flyr utomlands, eftersom det är billigare arbetskraft och billigare energi. Tjänster inom offentliga sektorn genererar liksom inget. Kolla sjukvård å landsting, hur effektiva är dom med sin stora apparat där folk snurrar runt utan att det händer något? Sjukvård skall drivas av folk som jobbar med sjukvård, inte okunniga landstingspolitiker.

Trött på sosse-styret, trött på passivitet och att folk skall vara så ofria att dom tvingas stå med mössan i handen och be om bostadsbidrag, barnbidrag, och bidrags-bidrag. Kan vi få skattelättnader och klara oss själva, är väl det bara bra? Pengar till skola, vård och omsorg bräker Persson - så har han ju låtit förut. Det ser ju ut som det gör inom de områdena, så hur lättlurade kan folk vara?

Man gör kanske bäst i att inte bara haka upp sig på en sak när man skall rösta. Kan ju inte säga att Perssons pack förespråkar fri företagsamhet, utan det är i bidragets band man skall gå -allt för att försäkra sig om att man skall få röster.
Tänk två gånger :wink:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

kmfdm wrote:...
Tänk dig att jag nu citerat hela ditt inlägg och nedan kommenterar :

"Sossarna lever inte som dom lär"
Nja, men knappast någon av de andra kålsuparna heller för den delen.

"Lovar lovar lovar"
Mycket av det som sägs är tanken för samhället. Dock i många fall en utopi, men ändå hedersvärt att sträva mot.

"Skatt på allt"
Efterssom alla inte betalar svensk skatt ex köper öl och cigaretter utomlands, men ändå förväntar sig att få sjukvård för div olyckor med alkohol och ibland cigaretter iblandat, så kan man dra resonemanget ytterligare.
Vänsterrörelsen vill se sina samhällsmedborgare som just medborgare, medans Högerrörelsen vill se oss samhällsmedborgare som konsumenter.
Märk skillnaden och inse att det finns både possitiva saker med båda, dock klart färre possitiva anknytningar med konsumenttänket. Efterssom det då är helt okey att ta ut marknadsmäsigt pris, ett pris som i många fall (för att inte säga de allra flesta) blivit och blir högre.

Vakna upp alla och inse att vårat välståndssystem kostar pengar och en massa pengar, men att vi ändå får stor behållning den dagen vi behöver nyttja resurserna. Om vi fortsätter privatisera och därmed stänga en del nybliva konsumenter utanför systemet så leder det till än större segregation och många av oss kan redan nu se följderna av ett samhälle med allt större klasskillnader.

Därför säger vänsterrörelsen att alla ska med.

Hur tycker du själv att : Nästan alla ska med. Låter :?:
Skulle du vilja vara den som hamnar utanför i det högerriktiga konsumentsystemet pga ex arbetslöshet eller cancer/sjukdom, arbetsskada/-olycka :?:

"Det skall väl ändå löna sig att jobba"
Klart det ska löna sig att jobba och det behöver man knappast vara moderat för att tycka då dagens samhälle faktiskt premierar arbete, hur konstigt du än må tycka att det låter.
Att däremot gå så långt som att sänka livets resurser för tillfälligt utslagna på arbetsmarknaden ex arbetsskador, är att låta steget gå mot medeltiden

"Alla företag flyr utomlands"
Bullshit, du har lyssnat för mycket på svenskt näringslivs alla lobbyister som jobbar enträget och stökar till bilden genom sitt idokt starka stöd gentemot högerrörelsen pga att de då kan sko sig / låta sig gynnas långt mer än nu på vanligt folks bekostnad.

Dock flyttar många bolag ut delar och även omfattande verksamhet utanför gränserna, men det problemet kommer vi ha ändå iom att bla kina tillverkar saker och makapärer praktiskt taget gratis med våra svenska mått mätt.

"Tjänster inom offentliga sektorn"
Tycker jag själv borde hållas på en betydligt lägre nivå än nu dvs mindre folk. Jag har svårt att tro att det ska behövas så mycket folk runtomkring stadsapparaten. På Palmes tid vågade politiker stå och företräda sina egna åsikter på ett helt annat sätt mot nu ex utan att ha tillsatt en massa utredningar (för att slippa ta ansvaret utan då kunna peka på att de bara klubbade igenom förslaget helt i riktning med slutsatsen hos utredningsgruppen)

"Kan vi få skattelättnader och klara oss själva"
(Tillbaka till vad man skulle kunna uppfatta som en kärna i ditt problem)
Du kan inte vara säker på att just du och din familj kan kunna klara er själva, för livets kriser och skador kan drabba en människa/familj alltför lätt. Men nu ska vi inte måla fan på väggen utan se framåt, för vi är alla ännu en del av vårat samhälle/land.

"Man gör kanske bäst i att inte bara haka upp sig på en sak när man skall rösta"
Man tittar och använder med fördel flera variabler oavsett det är politik eller annat.

"Kan ju inte säga att Perssons pack förespråkar fri företagsamhet"
Efterssom man så enkelt kastar sten i glashus, så vill jag bara påpeka att Reinfeldt för en tid sedan råkade visa sin rätta nuna. Då han lät en barnflicka arbeta i sitt hem underbetald, ändå reserverade han sig i diskussionen genom att han ändå försökte motivera att hon hade en skälig ersättning sammantaget med boendet och maten.

Där har du Reinfelds moderata vision för dagens Sverige i ett nötskal och i det samhället vill inte jag bo eller låta mina barn eller ens mina grannar barn växa upp i.

"Tänk två gånger"
Tänk efter före.
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Varför inte rösta på SD för att visa sitt misstyckte.. Jag tycker vi ska ta tag i våra egna problem innan vi tar i tur med alla andra länders problem..

Sen så insatt är jag att jag inte skulle få för mig att rösta blått, det ger mer pengar till dom rika och mindre till dom fattiga som det alltid varit på den blåa sidan..

Se bara hur bra det gick sist borgarna hade makten...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag håller med kmfdm.
Ser framemot att göra Göran Persson arbetslös på söndag.
Men det verkar som att han har förbereds sig att dra sig tillbaka
med att bygga sig en egen herrgård. :shock:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
mrMegane
Posts: 204
Joined: 14 Aug 2006, 00:01

Post by mrMegane »

Spiff wrote:Varför inte rösta på SD för att visa sitt misstyckte.. Jag tycker vi ska ta tag i våra egna problem innan vi tar i tur med alla andra länders problem..

Sen så insatt är jag att jag inte skulle få för mig att rösta blått, det ger mer pengar till dom rika och mindre till dom fattiga som det alltid varit på den blåa sidan..

Se bara hur bra det gick sist borgarna hade makten...
Håller med :!:
Johan wrote:Men det verkar som att han har förbereds sig att dra sig tillbaka med att bygga sig en egen herrgård. :shock:
:lol: Nu sköt du allt ett stort hål i luften :lol:
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

håller med spiff oxå!
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Kirurgkonferensen

Post by Johan »

Efter mikrokirugernas konferens i New York satt de ledande kirurgerna i en bar och drack. När de blev aspackade började de tänka på sina största triumfer.

En australiensk kirurg berättade: Vi fick in en kille som klämt sig i en press vid ett tryckeri förra året. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger lyckades konstruera en ny hand, byggde en ny arm och en ny kropp. Så när han åter gick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa.

Det var väl ingeting sa en amerikansk kirurg. Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Det enda som blev kvar var håret. Vi konstruerade en ny skalle en ny kropp och nya organ och skickade tillbaka honom till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.

Den svenske kirurgen ville inte vara sämre: En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en skräppåse. Släppte den på operationsbordet och började jobba. Jag slog in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor satte fast en kropp på den ena änden och ben i den andra. Till slut blev det en man som heter Göran Persson och han gör ett helt jävla land arbetslöst.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Re: Kirurgkonferensen

Post by Clio_fidde »

Johan wrote:Efter mikrokirugernas konferens...
HAHA :mrgreen:
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Lite reflektioner på MrMeganes svar på mitt inlägg...mina kommentarer efter citat.

"Vänsterrörelsen vill se sina samhällsmedborgare som just medborgare, medans Högerrörelsen vill se oss samhällsmedborgare som konsumenter.
Märk skillnaden och inse att det finns både possitiva saker med båda, dock klart färre possitiva anknytningar med konsumenttänket. Efterssom det då är helt okey att ta ut marknadsmäsigt pris, ett pris som i många fall (för att inte säga de allra flesta) blivit och blir högre."

Har du hört talas om Vin och Spritcentralen? Ett statligt ägt bolag som tar ut "marknadsmässiga" priser på den alkohol vi svenskar förväntas konsumera. Den skyhöga skatten går till vård av alkoholister mm (?) så på nåt sätt så får dom ju det hela att gå ihop. Om jag vill köpa en pava Absolut Vodka, så är det mesta av priset skatt. Köper jag däremot en flaska vin för samma pris (några hundralappar) så är det inte alls lika hög skatt. Här är det skillnad på att konsumera och konsumera, eftersom det är alkoholhalten som till stor del beskattas...men A-lagaren som går på socialbidrag (utan krav på vare sig tvångsvård för sin alkoholism eller någon form av prestation för att få sina pengar) ser ju till att socialsekreteraren har ett jobb att gå till, vilket är att ta hand om samhällsmedborgarna på bästa sätt...och det gör dom väl? Han får ju pengar till sin flaska, och räcker det inte kan han ju tigga ihop lite.

Förresten, vad är det som säger att en sosse-regering inte tar ut marknadsmässiga priser, och inte ser oss som konsumenter!?!
Diskutera politik är inte något favoritämne, men folk bara köper "den svenska modellen". Sossarna var kanske bra en gång i tiden, men det har spårat ur fullständigt.

"Vakna upp alla och inse att vårat välståndssystem kostar pengar och en massa pengar, men att vi ändå får stor behållning den dagen vi behöver nyttja resurserna. Om vi fortsätter privatisera och därmed stänga en del nybliva konsumenter utanför systemet så leder det till än större segregation och många av oss kan redan nu se följderna av ett samhälle med allt större klasskillnader. "

Okidoki - vägskatten, bensinskatten (bensinskatt på bensinen, och dessutom momsen på hela beloppet du tankar för..rätta mig om jag har fel...okey?) Dom kan ju inte ens redovisa vart alla pengarna tar vägen! Inte går dom till vägnätet i alla fall!!! Trängselskatten är väl bara ett sätt att få in ännu mera pengar, som dom kan låta försvinna åt något håll som ingen kan redovisa. Vägarna i Göteborg är allt annat än trevliga att åka på. Tycker faktiskt inte det är motiverat att ta ut så mycket skatt på ditt å datt i Sverige.
Välfärdssystemet är väl något som egentligen inte så många borde behöva ta del av!!! Att privatisera behöver inte betyda att folk stängs ute! Tvärtom! Om det finns ett alternativ, tex privat sjukvård (jag menar att det är skattefinansierat, eller att man har en egen "sjukpeng" och kan välja vart man vill ha sin vård) som skulle korta vårdköerna, så borde det ju stödjas. Inte motarbetas bara för att sossarna har bestämt att det inte skall få finnas privata sjukhus som går med vinst :roll: Kan man ge fullgod vård, effektivt, och dessutom göra vinst på det - vad är felet? Pengarna kan ju investeras i ytterligare personal/utrustning/lokaler så man kan hjälpa flera! Det är bara korkat att inte inse att det finns möjligheter och alternativ.
Man läser ju dagligen (nästan) om folk som blir "misshandlade" av sjukvården med köer och dåligt bemötande etc, operationer ställs in och det finns inte resurser hitan å ditan!
Är vi konsumenter eller medborgare när det gäller ovanstående? Har du fet plånbok kan du alltid köpa din vård utomlands.

Det som retar mig mest med sossarnas politik är att dom helst verkar vilja ha en helt passiv och handlingsförlamad befolkning som lyfter bidrag.
Jag tycker synd om ensamstående mamman som kanske jobbar 75% och är dåligt betald i sitt vårdyrke. Hon skattar alldeles för mycket. Men, hon får barnbidrag och bostadsbidrag och en slant av pappan (eller för all del, F-kassan om han inte vill betala för sin unge) så att hon kanske går runt varje månad, om hon har tur. Hon har inte råd att spara pengar till semestern, och klädkontot är obefintligt. Det lilla som blir över går till barnet. I sossarnas värld är detta helt OK. Jag tycker det är tragiskt! Att dela ut barnbidrag är helt OK. Dock tycker jag att det skall inkomstbeprövas. Det gör ju bostadsbidragen! Folk som tjänar ett visst antal hundratusen per år kanske inte behöver barnbidrag.
Sänk skatten för ensamstående mamman, så behöver hon inte få bostadsbidrag. Sänk hennes skatt, så får hon kanske råd att unna sig lite!
Jag menar att bidrag leder till passivitet.
Säger inte att A-kassa och diverse försäkringar skall försämras.
Jag menar att mycket som staten tar av oss i form av skatt, borde vi få behålla. Det staten tar in, omfördelas. Vi håller en massa folk i offentliga sektorn sysselsatta med att omfördela våra pengar. Istället för att få 500 kr i bosatsbidrag, vore det ju enklare att få det i skattelättnad. Eller?

"Dock flyttar många bolag ut delar och även omfattande verksamhet utanför gränserna, men det problemet kommer vi ha ändå iom att bla kina tillverkar saker och makapärer praktiskt taget gratis med våra svenska mått mätt."

Felet med oss svenskar, är att vi är så grymt bortskämda. Vana att få allt serverat. Och så finns det många som är så snuskigt lata, att det är inte konstigt att företag flyttar utomlands! Göra så lite som möjligt för så mycket som möjligt är mottot. Glida genom tillvaron på en räkmacka är melodin, noll initiatvikraft, ingen företagsamhet alls. Är du förvånad att vissa saker görs på annat håll i världen?
Säg att du börjar jobbet 7:00. Då förväntas du vara på plats, ombytt å klar, redo att jobba. Klockan 7:30 har tjötet vid kaffebryggaren avklingat och någon slags verksamhet börjar bedrivas. Dock på halvfart. Sedan blir det plötsligt rast runt 9:00. Den är 15 minuter lång, men man måste ju förbereda sig efter rasten, så man kommer kanske igång med jobbet kl
09:30 igen. Och så rullar det på...Kl 12:00 är det lunch. Men för att slippa kön går man lite tidigare. Lunchen är 40 minuter, men alla sitter till 13:00. Och så var det ju fikat på eftermiddagen. Ytterligare en kvart som drar ut och blir en halvtimme.
Vi svenskar är så himla effektiva :oops: Hur många timmar jobbar svensken effektivt på ett 8-timmars pass? Nu pratar jag om vanliga arbetare...Jag vet hur det går till på många arbetsplatser. Jag är inte förvånad över att tillverkningsindustrin finner att det är mera lönsamt att låta vissa saker tillverkas i andra länder - till ett lägre pris, och med folk som verkligen jobbar på sin arbetstid.
Den brutala sanningen :shock: Tyvärr! Rätta mig om jag har fel :!:


Och reflektioner på Spiff´s inlägg:

"Varför inte rösta på SD för att visa sitt misstyckte.. Jag tycker vi ska ta tag i våra egna problem innan vi tar i tur med alla andra länders problem..

Sen så insatt är jag att jag inte skulle få för mig att rösta blått, det ger mer pengar till dom rika och mindre till dom fattiga som det alltid varit på den blåa sidan..

Se bara hur bra det gick sist borgarna hade makten..."

En snubbe på mitt jobb tyckte vi levde i en diktatur eftersom inte alla partier får komma till tals och säga sina åsikter. Tror han syftade på Sverigedemokraterna. Tycker kanske lite att vi bör värna om vårt först, och om man skall hjälpa andra länder är det bättre att göra det på plats. Det är inte dom som verkligen behöver hjälpen som lyckas fly till andra länder...det är dom som kan betala för sin flykt. Tyvärr så läser man ju en hel del om hur nysvenskar får lära sig allt om vilka bidrag dom "har rätt till", och så blir dom inskolade i passivitet direkt. Jag behöver inte göra något för att få pengar. Dom kommer ändå! Bort med bidragsberoendet, ställ krav på motprestationer så kanske det kan gå åt rätt håll. Nu lever ju inte alla nysvenskar på bidrag, det finns många som sliter som djur också, för att familjen skall ha det bra. Dubbeljobbar å så. Men, bidragssystemet är alltför lätt att missbruka!

Sist borgarna hade makten var ekonomin körd i botten, så sossarna var bara glada att slippa regera. Jag tycker att vi skall låta Guran slippa regera nästa mandatperiod - gärna längre - så kanske sossarna vaknar upp ur sin slummer och inte lever på gamla meriter och dåliga vallöften!

Det kan aldrig vara fel att ge människan frihet under ansvar, men att göra henne helt bunden - då är hon förslavad.
Är inte särskilt politisk av mig, men det behövs andra vindar i Sverige!!!

Sorry för långt inlägg :lol:
Alla har vi olika åsikter å insikter :wink:





[/b]
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Först och främst kan vi ju säga att det där med görans herrgård är ju så att det är Anitra som äger mer än hälften så det är inte göran som köpt det utan dom tillsammans, och även dom har ju lån... Sen har han ju tur som hittade en rik kvinna att gifta sig med det tycker jag vi alla kan göra.. :D

Som "kmfdm" säger vet jag myckety väl att det är många invadrade/flyktingar/ny svenskar eller vad ni vill kalla dom jobbar och sliter som djur, det säger jag inget om.. Vet även till och med dom som är sk*t sura på sina landsmän som beter sig som svin som kommer hit, dom är ju nästan mer förbannade än en annan..

Sen kommer jag inte rösta alls, eller ja blankt i alla fall för att visa mitt miss nöje med all politik och det tycker jag att alla andra med ska göra som är tveksamma över vad dom ska rösta eller inte tänkt rösta alls.

Sen finns det betydligt mer rasfientliga partier än SD som ställer upp där jag bor i alla fall och dom är fan inte friska för 5 öre..



Nått jag kom att tänka på nu, i dags läget så slåss man för vilken religion man har snart, lär väl folk slås för vad dom röstar på i valen..
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Post Reply