Grill på en Clio-04
Moderator: Forumpolisen
Grill på en Clio-04
Hallo!!!
Jag undrar hur man tar bort grillen på en clio jag har sett dom översta skruvarna har lossat dom med men den lossnar inte ändå...
Tacksam för alla tips!!!
Jag undrar hur man tar bort grillen på en clio jag har sett dom översta skruvarna har lossat dom med men den lossnar inte ändå...
Tacksam för alla tips!!!
Jag har för bara några veckor sedan plockat bort bla fronten för att lacka den svarta plasten på kofångaren och kan meddela dig att det är så illa så du måste ta bort hela fronten för att komma åt alla flärpar och klipps som grillen sitter fast med i nederkant.
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
Ja för mig som aldrig meckat med bilar förut tog det ju ett tag. Ett antal skruvar och så. Men jag måste ta bort min en gång till då jag lyckades ha sönder spolarmunstycket för höger strålkastare . Men iaf, som jag minns det så är det två skruvar uppe i själva hjulhuset, en eller två skruvar i nedekant av hjulhuset som hållar fast lite svart skyddsplast, två gummi-ploppar som man bara sliter ut som sitter under en liten bit in med ca 1 meters mellanrum. Sen var det säkert nått mer . Jag har ju självklart dockumenterat mitt projekt med bilder som iof kanske inte hjälper dit så mycket. Men har ingenstans att lägga upp bilderna ja .
Lycka till
Lycka till
Rickard Löfqvist - Uppsala