SKRAPANDE LJUD I BAKVAGNEN VID FJÄDRING!?
Moderator: Forumpolisen
SKRAPANDE LJUD I BAKVAGNEN VID FJÄDRING!?
Hej.
Jag har tyvärr fått ett nytt problem på min laguna touring-02.
När jag åker över en ojämnhet/gupp hör jag ett skrapande ljud i samband med att fjädringen trycks ihop. Det är ytterst irriterande. Jag vet sedan innan att bakvagnsbussningarna för bytas. Låter lite som att någon plastskärm eller dyligt skarapar i när fjädringen belastas?
Dämparna låter lite när man trycker ihop dem, men det här är ett annat ljud, tror jag.
Någon som har erfarenhet av detta eller tips
Hälsningar Jörgen
Jag har tyvärr fått ett nytt problem på min laguna touring-02.
När jag åker över en ojämnhet/gupp hör jag ett skrapande ljud i samband med att fjädringen trycks ihop. Det är ytterst irriterande. Jag vet sedan innan att bakvagnsbussningarna för bytas. Låter lite som att någon plastskärm eller dyligt skarapar i när fjädringen belastas?
Dämparna låter lite när man trycker ihop dem, men det här är ett annat ljud, tror jag.
Någon som har erfarenhet av detta eller tips
Hälsningar Jörgen
Bussningen till bakaxeln har spruckit det får axeln att röra sig lite extra hit och dit.
Last edited by chh on 11 Sep 2006, 21:17, edited 1 time in total.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Ny bytt!
Nu har jag bytt bakvagnsbussningar. De var HELT nedslitna, fastrostade och spruckna! Gosse vilken Renault-kvalité!
Pratade med Renault i Göteborg, enligt dem är den kvalitetsnivå jag beskrivit att räkna med på Renaults bilar! Det gick inte att övertyga dem om att kvalitén är riktigt låg. Suck. (BMW 3-serien touring ligger bra till nu... )
Blev 2300 kr fattigare för byte och nya bussningar bak från Autofrance. Tur att de i alla fall har riktigt bra priser.
/// Jörgen
Pratade med Renault i Göteborg, enligt dem är den kvalitetsnivå jag beskrivit att räkna med på Renaults bilar! Det gick inte att övertyga dem om att kvalitén är riktigt låg. Suck. (BMW 3-serien touring ligger bra till nu... )
Blev 2300 kr fattigare för byte och nya bussningar bak från Autofrance. Tur att de i alla fall har riktigt bra priser.
/// Jörgen
Re: Ny bytt!
Du gav alltså 2300kr sammanlagt? Trodde det skulle vara betydligt dyrare.Jörgen wrote:Nu har jag bytt bakvagnsbussningar. De var HELT nedslitna, fastrostade och spruckna! Gosse vilken Renault-kvalité!
/// Jörgen
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
Och B ig M oney W aister 3:n har inte samma problem Det lät annulunda när jag beställde bussningar original till just BMW 3:n. Där var drivningen bak och länkarmen placerad så att det blir en diagonalbelastning i bussningen En klar konstruktionsmiss.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
DYRT, JAVISST - MEN RENAULTS BEMÖTANDE ÄR SÄMRE!
Visst är det ganska dyrt att byta bakvagnsbussningar. Rejmes i Norrköping/Söderköping ville ha 2400 kr för bussningarna och 2200 kr för jobbet! Saltad räkning är bar förnamnet.
Autofrance tog 850 kr med frakt för SAMMA ORGINALBUSSNINGAR som rejmes saluför. Bussningarna är förövrigt förbättrade sedan orgnial 02.
Jobbet betalade jag 1500 kr för och det var ett svettigt jobb. De var HELT slut, spruckna / fastrostade, men trots det i samma skick som alla mekanikern bytt på nyare lagunor!
Jörgen
Autofrance tog 850 kr med frakt för SAMMA ORGINALBUSSNINGAR som rejmes saluför. Bussningarna är förövrigt förbättrade sedan orgnial 02.
Jobbet betalade jag 1500 kr för och det var ett svettigt jobb. De var HELT slut, spruckna / fastrostade, men trots det i samma skick som alla mekanikern bytt på nyare lagunor!
Jörgen
- fruktsallad
tror att jag har samma problem..
Vilket nummer ska man ringa och är det nån speciell som man ska prata med..
Hos mig klonkar det lite mer..
Ska ta hjälp av min bror och ställa upp bilen på en brygga och försöka gunga ochse om man ser nått fel..
Har nån tips om vad ja ska titta på..
Vilket nummer ska man ringa och är det nån speciell som man ska prata med..
Hos mig klonkar det lite mer..
Ska ta hjälp av min bror och ställa upp bilen på en brygga och försöka gunga ochse om man ser nått fel..
Har nån tips om vad ja ska titta på..
TAck från Fruktsallad
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Autofrance!
Ring Benny på Autofrance i Helsingborg.
Bara att googla namnet så hittar du rätt.
Han är dock GRYMMT långsam med att svara på mail. Men grejorna kommer fprt och billigare än Rejmes.
/Jörgen
Han är dock GRYMMT långsam med att svara på mail. Men grejorna kommer fprt och billigare än Rejmes.
/Jörgen
Re: Autofrance!
han har så jäkla mycket att göra så han hinner knapp svara i telefon,undrar hur han skall hinna maila då... bättre ringa, fast det kan som sagt vara svårt att komma fram..Jörgen wrote:Ring Benny på Autofrance i Helsingborg.
/Jörgen
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen