Starproblem Megane -99

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zorro1

Starproblem Megane -99

Post by zorro1 »

Jag har en megane -99 som vägrar att ge gnista, motorkontrollreläet som sitter på vänstersidan står och slår(tickar) när tändningen är på samt att vänster strålkastare ej får rätt spänning den bara småglöder, slår man sen på helljuset så slocknar den nästan. Min tanke är ju då att det är dålig kontakt någonstans men vaar? Om jag inte har helt fel så kan ju ett relä som får för lite ström stå och slå fram o tillbaka. Jag har provat att byta ut både styrboxen o reläet men felet kvarstår. :evil:
zorro1

Svar till mig själv...

Post by zorro1 »

Det var en dubbel jordkabel på baksidan av motorn som gått av, kablarna kommer i härvan från styrboxen och sticker ut ur stammen vid batteriet ungefär och sitter fast i motorblocket där. :D
Robin
Forumpolis

Re: Starproblem Megane -99

Post by Robin »

Måste ta upp tråden igen.. kan du säga lite mer exakt vilket relä detta är. Jag har den felkoden på min syster Megane 1,6 16v -01. Den gnuggar men tänder inte. Soppa har den men ingen gnista. Datorn sa att det var styboxreläet
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply