Kan inte få ur skitstereon. HJÄLP! (LÖST)
Moderator: Forumpolisen
Kan inte få ur skitstereon. HJÄLP! (LÖST)
Jag har en Safrane, och i den sitter en gammal Pioneer cd som jag vill byta ut.
Nu är det så att jag inte får bort fanskapet! Jag har hållt på i ca 3 timmar i sträck med att bända och dra i den, men den där metallramen som sitter runt vill inte släppa.
Jag har också försökt att få bort det där facket nedanför stereon utan att lyckas, jag tror nämligen att metallramen som sitter runt stereon sitter också fast i detta facket.
Är det nån som har något förslag på hur jag lättast får bort den?
Tacksam för snabbt svar.
Nu är det så att jag inte får bort fanskapet! Jag har hållt på i ca 3 timmar i sträck med att bända och dra i den, men den där metallramen som sitter runt vill inte släppa.
Jag har också försökt att få bort det där facket nedanför stereon utan att lyckas, jag tror nämligen att metallramen som sitter runt stereon sitter också fast i detta facket.
Är det nån som har något förslag på hur jag lättast får bort den?
Tacksam för snabbt svar.
Last edited by webdiddy on 02 Sep 2006, 19:00, edited 1 time in total.
Re: Kan inte få ur skitstereon. HJÄLP!
Det just det som är poängen - att man inte ska kunna få bort huvudenheten så lätt...webdiddy wrote:...gammal Pioneer cd som jag vill byta ut.
Nu är det så att jag inte får bort fanskapet! Jag har hållt på i ca 3 timmar i sträck med att bända och dra i den, men den där metallramen som sitter runt vill inte släppa...
Man kan dock snabbt få ut en huvudenhet med en anpassad skruvmejsel.
Men det låter som du behöver vertyget/tillbehöret som följde med stereon när du köpte den... för att du ska lyckas ta ut cdspelaren.
Eller åk till ex BRL så hjälper dom dig att plocka ut cdspelaren.
(du kan även köpa verktyget på biltema/classe/micro/mekonomen/mds/brl osv)
Mvh
Paul J - Svea Rike
Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
Paul J - Svea Rike
dessa skall det finnas 4st hål i stereon för. Har du inte dessa hål så har du förmodligen den andra typen av infästning där du skall gå in mitt på sidorna med något lämpligt. En liten->halvstor mejsel kan gå på vardera sidan. Eller något annat lämpligt stort att haka ur stereon med. Lyckas du inte själv ta kontakt med en bilstereo handlare - dom bör kunna låna dig verktyget i 10min eller själva hjälpa dig. du skall alltså in emellan stereon och metallramen. Metallramen i sig siter med böjda hakar bakom plasten, så den lär inte lossa utan skador på plasten i första taget.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
Vi kanske inte ska lära alla anonyma läsare av forumet hur man plockar ut en huvudenhet på 5 sek... därav mitt inlägg.Teemu wrote:dessa skall det finnas 4st hål i stereon för...
Man kanske kunde ta det via pm
Skriv vad huvudenheten har för modellnr, antingen här eller via pm.
+ vem är du, webdiddy
Mvh
Paul J - Svea Rike
Paul J - Svea Rike
Testade med skruvmejslar men fick det ändå inte att funka, mejslarna var dock kanske för tjocka eller nått.
Har mestadels hängt på Peugeot Sport Club's forum.
Har heller ingen aning om modellnummer på stereon, vet bara att det är nån gammal sk*t som inte klarar av mp3.
Mitt namn är Tony, tidigare ägare ev en Peugeot 405 MI16.mrMegane wrote:+ vem är du, webdiddy
Har mestadels hängt på Peugeot Sport Club's forum.
Har heller ingen aning om modellnummer på stereon, vet bara att det är nån gammal sk*t som inte klarar av mp3.