Man ska ej stressa när man ska parkera...

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
fuzzion
Forumpolis

Man ska ej stressa när man ska parkera...

Post by fuzzion »

Man ska ej stressa när man ska parkera.
Som så många gånger förr skulle jag parkera bilen i mitt smala garage, men den här gången hade jag ställt några prylar längs den högra väggen så jag höll lite mer till vänster denna gång.
Och vad händer då..? Jo när jag har kört in bilen halvvägs hör jag ett raspande ljud.. Lägger i backen kliver ur och inspekterar bilen.
Vad har hänt? Jo garageportens-gångjärn har repat bilen på sidan..
Gångjärnen känns som rivjärn, så det blev några långa revor samt några små plåtrena fläckar på sidan av bilen (mellan förardörren & bakskärmen) :cry: :cry:
Ska man vända sig till en rekondfirma eller lackeringsfirma måntro? Måste väl finnas kombinerade?
Antar att det kostar nån tusenlapp :x
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Kan tilläggas att man måste svänga kraftigt för att kunna parkera i garaget. Hade jag kunnat köra spikrakt in så hade det nog inte skett.. Kom för snett helt enkelt :cry:
Har självrisk på 5 papp om jag skulle ta det på försäkringen, men jag antar att det inte är så dyrt att fixa det hos en firma?
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Post by figgesoft »

ta o smeta lite färg på ett vägräcke och kalla dit polisen. säg att du väjde för ett rådjur, om du har självriskeliminering vid viltolycka ?

:twisted:

obs. ej för känsliga läsare. :roll:
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
mrMegane

Post by mrMegane »

figgesoft wrote:ta o smeta lite färg på ett vägräcke och kalla dit polisen. säg att du väjde för ett rådjur, om du har självriskeliminering vid viltolycka ?
Använder du dig av metoden, så är det såna som du gör att premierna skjuter i höjden. Hoppas du blir påkommen och svartlistad isf, för sånt där sk*t ger jag inte mycket för :!:

(men ta ändå texten med en liten nypa salt)
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
kmfdm

Post by kmfdm »

Aj aj aj :cry: Stackars Megas´n :cry:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
fuzzion
Forumpolis

Post by fuzzion »

Mja :cry: Men hon har varit med om värre saker & repat sig, men det gräver djupa hål i plånboken :shock:
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
mrMegane

Post by mrMegane »

fuzzion wrote:Mja :cry: Men hon har varit med om värre saker & repat sig, men det gräver djupa hål i plånboken :shock:
Det där lät ju inge bra :shock: :cry:

Men man kan med ett eststisk sinne och stadig hand, lägga i färg och polera bort små skador :)
Mvh
Paul J - Svea Rike

Vill du mig något utanför topic, skicka pm.
micke_011

Post by micke_011 »

jadu det är aldrig roligt när det händer. hade en liknande erfarenhet rätt nyss när jag backade ut hondan ur carporten på landet. man vill bara gråta.

men det finns ju firmor som enligt uppgift är "experter" på att åtgärda dylika skador och som annonserar i ex.vis automobil och teknikens värld. jag har tyvärr inget nummer i närheten men kan kolla när jag kommer hem, personligen skulle jag ringa en sån firma, lackverkstad samt någon lokal renaultservice och höra vad de tror.
micke åhrén

medlem #1819 (tror jag)
honda accord 2,4 type s -06
volvo v70 ii 2,5ft -10
mange
Forumpolis

Post by mange »

vilken otur... hoppas att det löser sig så bilen blir lika fin som innan.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Teemu

Post by Teemu »

sett en del reklam för någon firma som heter (eller reklam förde) så kallad car touch up (CTU). Dom lackar alltså skadan istället för tex en hel dörr. För mig att det stod att det går ganska snabbt också och kan även i vissa fall utföras i kundens eget garage.

Hittade företaget - kolla mer på länken:
http://www.ctu.se/
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Spiff

Post by Spiff »

figgesoft wrote:ta o smeta lite färg på ett vägräcke och kalla dit polisen. säg att du väjde för ett rådjur, om du har självriskeliminering vid viltolycka ?

:twisted:

obs. ej för känsliga läsare. :roll:

Måsete vara kollition med ett vilt djur för att det ska räknas som vilt olycka helst dött..

Tro mig jag vet...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
Barbapappa

Re: F*n

Post by Barbapappa »

fuzzion wrote:Ska man vända sig till en rekondfirma eller lackeringsfirma måntro? Måste väl finnas kombinerade?
Antar att det kostar nån tusenlapp :x
Eftersom du har skavt bort färgen skulle jag säga att det är en lackerare som bilen bör lämnas till. Sen när du har fått färg på bilen och vill ha ett lackskydd så vänder du dig till en rekondare.

Och jo, nån tusing lär du nog få räkna med, lack är dyrt, speciellt om det ska bli bra. :wink:
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Post Reply