felkoder

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Pakke
Posts: 17
Joined: 25 May 2006, 13:29

felkoder

Post by Pakke »

tja
lämnade in min bil idag på service för att dem skulle kolla över att bilen varnar för 'fuel injection faulty', dem hittade felkoderna:

DF301 och DF070

Ngn som vet exakt vad det står för. Mekanikern påvisade ngn sensor/givare men ville inte visa vilken, utan att jag lagade bilen.

tacksam för svar :)
Patrik Källbom - Linköping
Kör Laguna II 1,9 dci
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

hade det felet på min Lag II 1,9a,vet inte dock inte om det var dom koderna....först byttes en turbotrycksgivare, sitter ganska väl synlig uppe på tryckröret,funkade inte alls, sedan efter att läst ett engelsk forum kollade jag på intercoolern den såg ut som ölandsbron,vilket kan stämma med det fel jag hade som sa högt laddtryck (det sa killen till mig), efter det byttes ännu en turbotrycksgivare vet inte vilken kan varit till wastegate lr något sånt,fick även ny programvara sedan har den funkat dom 2700mil jag kört sedan dess.. mitt fel kom vid lite högre belastning typ släp men även utan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Pakke
Posts: 17
Joined: 25 May 2006, 13:29

Post by Pakke »

ok, tack..
min varnar med när jag har hög belastning typ när man gör en omkörning i 130-140, eller uppförsbacke..
ska prata med killen o se om han kan knuffa i den nya programvaran då.
han verkade inte veta så värst mkt om detta fel tydligen, ett känt rejmes symptom tror ja

tack iaf..
Patrik Källbom - Linköping
Kör Laguna II 1,9 dci
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

är din intercooler ok då?? min nya är förstärkt med remsor,vilket den gamla inte va. det är ju 2,3 Bar ladd orginal och när det blir för högt så blir det inte lägre,då ger sig aluminiumet lätt....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Pakke
Posts: 17
Joined: 25 May 2006, 13:29

Post by Pakke »

mm, ne den e rak som ett vatten pass :)
ska åka imorn o byta 2 olika "turbo givare" så får vi se...

:roll:
Patrik Källbom - Linköping
Kör Laguna II 1,9 dci
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

ok lycka till....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply