Byte Kamrem Clio -92
Moderator: Forumpolisen
Byte Kamrem Clio -92
Jag tänkte att det är dags att byta Kamrem. Vet ej när det gjordes senast. Den har gått 14000 mil och är en 92. Så det är väl dax!
Efter som jag är student, så kommer följande räddning: Biltema!
Clio 1,4i 90— Kamaxelrem 189,00 kr
Clio 1,7 90—9.98 Spännrulle ej 16V 179,00 kr
Detta borde väl passa? Motorn är en 1,4 L, tror den kallas E7J?
Spännrullen är till en 1,7 L, men inom samma årsmodell, och 1,7 är ju 8 ventilare också. Det är ju spännrullen som är dyr!
Efter som jag är student, så kommer följande räddning: Biltema!
Clio 1,4i 90— Kamaxelrem 189,00 kr
Clio 1,7 90—9.98 Spännrulle ej 16V 179,00 kr
Detta borde väl passa? Motorn är en 1,4 L, tror den kallas E7J?
Spännrullen är till en 1,7 L, men inom samma årsmodell, och 1,7 är ju 8 ventilare också. Det är ju spännrullen som är dyr!
Andreas Durefors - Sveriges Framsida Göteborg
Det är inte alls säkert att det är samma, ett tips är att gå in på t ex www.micro.se och kolla i deras reservdelsprogram om det är samma på de olika motorerna. Funkar även med mekonomen, autoexperten m.m.
Förresten måste de mena 1.8 för det har väl aldrig suttit en 1.7:a i Clion?
Förresten måste de mena 1.8 för det har väl aldrig suttit en 1.7:a i Clion?
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
5 år eller 12.000 mil är det Renault anger som bytesintervaller.
Var också student första gången jag bytte kamrem på min, men mitt råd är ändå att du ska byta även spännrullen. Lika bra när du ändå är där och pillar. Kanske känns som en jobbig/onödig utgift just nu, men skulle det hända att den skär så blir det än värre.
Lycka till!
Var också student första gången jag bytte kamrem på min, men mitt råd är ändå att du ska byta även spännrullen. Lika bra när du ändå är där och pillar. Kanske känns som en jobbig/onödig utgift just nu, men skulle det hända att den skär så blir det än värre.
Lycka till!
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98