Startproblem
Moderator: Forumpolisen
Startproblem
Hej! Har ett problem med startspärr eller vad det nu är. När bilen har körts ett tag och jag står stilla mer än fem minuter går den inte att starta. Om jag sedan väntar tills den blivit kall går den igång igen. Den startar utan problem om jag startar inom ungefär dessa fem minuter. Min teori är att det finns någon termostat som talar om för bilen att den är för varm. Om det är så var sitter den i så fall?
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Tycker att det verkar vara solenoiden på startmotorn som spökar. Normalt klickar den till när man vrider på nyckeln men har dåligt med strömming.
I ditt fall har du ström, men inget händer då du vrider på nyckeln. Att felet är intermittent beror troligen på temperaturkurvan hos startmotorn.
Jag tror inte att det är larmet som spökar. Du kan ta ur säkringen för larmet eller återställa alla kablar m du inte vill ha det kvar.
I ditt fall har du ström, men inget händer då du vrider på nyckeln. Att felet är intermittent beror troligen på temperaturkurvan hos startmotorn.
Jag tror inte att det är larmet som spökar. Du kan ta ur säkringen för larmet eller återställa alla kablar m du inte vill ha det kvar.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.