Inbjudan Francophilia 2006
Moderator: Forumpolisen
Inbjudan Francophilia 2006
Hej francophiler
den 27/8 kör vi i PSC på kinnekulle ring, det blir en heldag med mycket körning.
såhär ser det preliminära schemat ut och träffen kommer att kosta 500:- / förare för utomstående. Racing och driftinglicens gäller på banan.
07.00 Insläpp med erläggande av deltagaravgift samt besiktning och lösande av eventuell prova på-licens (pp-licens).
08.00 Samling och förarmöte. Genomgång av säkerhetsföreskrifter och signalflaggor. Närvaro obligatorisk för förare, närvarolisa förs. Uppskrivning på flaggpasslista.
08.45 Spårvalsvisning i grupp efter instruktörsbil.
09.00 Erfarna på banan.
09.30 Nybörjare på banan.
10.00 Prova på pass. Lugnt tempo för de som vill prova bankörning utan stress eller krav. Kostnad: lösande av pp-licens för ett pass, pp-licens+50:- för båda passen. Möjlighet att bygga på prova på avgiften till normal träffavgift finns.
10.30 Erfarna.
11.00 Nybörjare.
11.30 Prova på, lugnt pass.
12.00 Lunchpaus.
12.30 Erfarna.
13.00 Nybörjare.
13.30 Erfarna.
14.00 Nybörjare.
14.30 Erfarna, 45 minuters pass.
15.15 Nybörjare, 45 minuters pass.
16.00 Blandat pass 60 minuter.
17.00 Banträff avslutas, bilar i depå.
Kostnader för banträffen blir som vanligt 300:- för medlemmar i PSC och 500:- för icke medlemmar. Skulle en medlem ha med sig bekanta som kör i samma bil gäller medlemspris för den som delar bil. Prova på - licens kostar 70:- och kan bara användas en gång
Regler som gäller är närvaroplikt vid förarmöte, heltäckande klädsel, handskar, skor i flamsäkert material (skinn, mocka, nomex) samt hjälm.
vi har möjlighet att ta emot 10 bilar från er, med eventuell möjlighet till extraplatser. varmt välkomna.
anmäl er till mig på niklas.holmlov@gmail.com
mvh / Niklas Holmlöv, banträffansvarig Peugeot sport club.
den 27/8 kör vi i PSC på kinnekulle ring, det blir en heldag med mycket körning.
såhär ser det preliminära schemat ut och träffen kommer att kosta 500:- / förare för utomstående. Racing och driftinglicens gäller på banan.
07.00 Insläpp med erläggande av deltagaravgift samt besiktning och lösande av eventuell prova på-licens (pp-licens).
08.00 Samling och förarmöte. Genomgång av säkerhetsföreskrifter och signalflaggor. Närvaro obligatorisk för förare, närvarolisa förs. Uppskrivning på flaggpasslista.
08.45 Spårvalsvisning i grupp efter instruktörsbil.
09.00 Erfarna på banan.
09.30 Nybörjare på banan.
10.00 Prova på pass. Lugnt tempo för de som vill prova bankörning utan stress eller krav. Kostnad: lösande av pp-licens för ett pass, pp-licens+50:- för båda passen. Möjlighet att bygga på prova på avgiften till normal träffavgift finns.
10.30 Erfarna.
11.00 Nybörjare.
11.30 Prova på, lugnt pass.
12.00 Lunchpaus.
12.30 Erfarna.
13.00 Nybörjare.
13.30 Erfarna.
14.00 Nybörjare.
14.30 Erfarna, 45 minuters pass.
15.15 Nybörjare, 45 minuters pass.
16.00 Blandat pass 60 minuter.
17.00 Banträff avslutas, bilar i depå.
Kostnader för banträffen blir som vanligt 300:- för medlemmar i PSC och 500:- för icke medlemmar. Skulle en medlem ha med sig bekanta som kör i samma bil gäller medlemspris för den som delar bil. Prova på - licens kostar 70:- och kan bara användas en gång
Regler som gäller är närvaroplikt vid förarmöte, heltäckande klädsel, handskar, skor i flamsäkert material (skinn, mocka, nomex) samt hjälm.
vi har möjlighet att ta emot 10 bilar från er, med eventuell möjlighet till extraplatser. varmt välkomna.
anmäl er till mig på niklas.holmlov@gmail.com
mvh / Niklas Holmlöv, banträffansvarig Peugeot sport club.
Banåkaansvarig, Peugeot-sport-club
Peugeot 205 gti turbo.
Peugeot 205 gti turbo.
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
Jo jag är jätteintresserad och jag har skickat mail eller om det var pm på rejsa till dig utan att få svar.Niklas wrote:ingen som är intresserad av en heldag på banan?
Är det bara att dyka upp om man åker fransk bil eller hur funkar det?
Hur funkar det om man som jag inte har licens? Blir det nån minskning av körtid? Blir man tvungen att köra med 'prova på'-gruppen eller får man haka på erfarna, det verkar ju vara något mer körtid i ena gruppen s.a.s.
mvh Peter
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Har samma funderingar skjälv....ska även försöka ragga lite folkBarbapappa wrote:Jo jag är jätteintresserad och jag har skickat mail eller om det var pm på rejsa till dig utan att få svar.Niklas wrote:ingen som är intresserad av en heldag på banan?
Är det bara att dyka upp om man åker fransk bil eller hur funkar det?
Hur funkar det om man som jag inte har licens? Blir det nån minskning av körtid? Blir man tvungen att köra med 'prova på'-gruppen eller får man haka på erfarna, det verkar ju vara något mer körtid i ena gruppen s.a.s.
mvh Peter
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Francophilia brukar vara jättekul! Åk dit och titta och/eller kör.
För egen del måste jag troligen välja bort Francophilia i år (för första gången).
Jag är engagerad I Automobils träff den helgen. (Synd att allt krockar hela tiden. Jag skulle nog hellre flänga runt på Kullen faktiskt. Det är för få helger på en sommar...)
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=10857
För egen del måste jag troligen välja bort Francophilia i år (för första gången).
Jag är engagerad I Automobils träff den helgen. (Synd att allt krockar hela tiden. Jag skulle nog hellre flänga runt på Kullen faktiskt. Det är för få helger på en sommar...)
http://www.automobil.se/zino.aspx?articleID=10857
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
Närmsta större samhälle heter Götene, men det är klart det är väl inte så många mil från Lidköping nej.kmfdm wrote:Kinnekulle ligger la nånstans vid Lidköping eller där omkring?
Finns det möjlighet att bara vara åskådare?
Banan är bra för åskådare och det är väl bara att kika på om man är sugen, och det finns bra platser för fotografering runt hela banan.
Åker själv E20 upp, men går på E20 först i Alingsås eller Vara beroende på humör, så det är bara att haka på enbilskaravanen om du skulle vara sugen.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
Hade visst fått svar märkte jag, men det hade hamnat som skräppost av nån anledning jag inte fattar, sorry för gnället.Barbapappa wrote:Jo jag är jätteintresserad och jag har skickat mail eller om det var pm på rejsa till dig utan att få svar.Niklas wrote:ingen som är intresserad av en heldag på banan?
Men tack för mailet.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
Så hur många är det som kommer nu på söndag här ifrån då?
Här kan ni läsa på lite om banan, spårval mm, och se hur man hittar dit också.
Här kan ni läsa på lite om banan, spårval mm, och se hur man hittar dit också.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
- Barbapappa
- Posts: 90
- Joined: 27 Dec 2003, 13:11
- Location: Göteborg/Sjövik
- Contact:
Fick klara mig själv på träffen, för att vara den största franska banträffen så var den ju jäkligt liten... Vi var typ 20 bilar och som sagt en ärrad Clio Sport fanns på plats.
Väldigt trevligt sällskap dock och jämnbördiga bilar i stort sett, upplevde det väldigt svårt att hänga med i tempot med mitt chassi och däcken, det kändes dock bättre denna gången än i Juli i värmen, sämre grepp mindre chans att det kränger, mer understyrning?
Måste köpa nya dämpare och hest nya däck känns det som. Bromsarna funkade klock ännu, kör fortfarande med bortkopplad abs. Tiderna låg runt 1.07-08 som bäst tror jag, fanns väl nån 206rc och några 306:or som låg på runt 1.06 när jag stod och fotade under dagen. Låg och fightades med min forna vapendragare i Lupo-eliten (se bilderna i rejsatråden). Att något med endast 75hk kan gå så fort. Jag drar ifrån lite lite på rakan sen kör vi jämnt resten av banan typ. Låg(!) vikt och bra dämpare/fjädrar och däck gör susen för vilken tantbil som helst.
Väldigt trevligt sällskap dock och jämnbördiga bilar i stort sett, upplevde det väldigt svårt att hänga med i tempot med mitt chassi och däcken, det kändes dock bättre denna gången än i Juli i värmen, sämre grepp mindre chans att det kränger, mer understyrning?
Måste köpa nya dämpare och hest nya däck känns det som. Bromsarna funkade klock ännu, kör fortfarande med bortkopplad abs. Tiderna låg runt 1.07-08 som bäst tror jag, fanns väl nån 206rc och några 306:or som låg på runt 1.06 när jag stod och fotade under dagen. Låg och fightades med min forna vapendragare i Lupo-eliten (se bilderna i rejsatråden). Att något med endast 75hk kan gå så fort. Jag drar ifrån lite lite på rakan sen kör vi jämnt resten av banan typ. Låg(!) vikt och bra dämpare/fjädrar och däck gör susen för vilken tantbil som helst.
Peter Karlsson - Göteborg
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.
Min Clio Sport är såld!
Nu är det Lupo GTI som gäller.