Espace -92

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Chiqita75

Espace -92

Post by Chiqita75 »

Har funderat lite på att köpa en Espace för att få plats med man, barn och hund. Tyvärr vet jag ingenting om dom bilarna, vad bör vi tänka på när vi tittar på en sån ?? Hur är dom när det gäller rost, rostar dom mycket ?? Såg i nån annons att karossen på den Espacen var i glasfiber, gäller det alla eller bara vissa modeller ?? Berätta gärna en massa om Espace, vill höra både för och nackdelar.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

om du köper en 92a så är alla i plast, det som rostar är tanklocket (plåt)
vanliga fel styrväxel,värmepaket....finns nog fler är en gammal bil men stor och praktisk ,har haft en sådan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Chiqita75

Post by Chiqita75 »

Tack för ditt svar Tony !! :)
Har du nån aning om hur mycket bensin dom drar ??
Är fullt medveten om att det är en gammal bil men man verkar få ganska mycket bil för pengarna. Har länge tittat på Pontiac Transport innan jag fick upp ögonen för Espace, känns som att Renault är en billiagre bil att ha.
Är det 3-punktsbälten på alla platser ?? Är det lätt att tar ur stolarna ?? *frågvis*
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

det är trepunkt på alla utom mitten i mitten.ja eftersom man åker 2fram 3st och 2st.. stolarna är inte direkt jättelätta men dom går bra att ta ut tyckte jag,kolla att du får 7 stolar med bilen, framstolarna går att snurra och alla dom andra i bilen går att sätta lite hur man vill,jag körde bara med 5stolar oftast när vi bara åkte 4 för det mesta, vill man ha mer plats kan man fälla ihop och fälla fram stolarna så får man ännu större bagage om man bara är 2 fast man har 5 stolar i bilen.man kan tex sätta raden med 3stolar bakofram och ha raden allra längsbak framåt,då får barnen en soffgrupp vänt motvarandra om dom är max 5st ...bränsleförbrukningen ligger väl på ca 0,9 på 2,2litersmotorn
dvs den 4cyl har blyfot så jag kolla inte så mycket ..finns med v6 åxå men den vill ha lite mer...bilen finns med takluckor åxå och dom lite senare efter-93 ?? (kommer inte ihåg) har innertemp och låsbar förarstol i vändtläge (lite svårt att köra med stolen bakofram) det är lite fastare stolar i dom nya åxå.......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Om man bara använder ett av de bakersta säterna så kan man dra fram det oanvända bakre bältet till mittstolen och på så vis få 3punkt bälte där också.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

åfan räcker det fram........ :o :o

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Ja om man har den stolen tillbakaskuten så långt det går :D
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply