Hur dra kabeln
Moderator: Forumpolisen
Hur dra kabeln
Var idag iväg och köpte mig ett par diskanter.
Har tänkt sätta dom PÅ A-stolparna.
Nu till problemet....
Efter att ha kollat på sladdarna som kommer från diskanten så har jag förtått att man ska "skarva" ihop dom med dom vanliga högtalarna,
Det jag däremot INTE förstår e hur jag sen ska dra sladdarna från dörren så jag kan placera dom på A-stolparna.
Kan ju ifs sätta dom i instrument brädan med men problemet e ju detsamma där.
Hur ska jag få sladdan från högtalaren i dörren till önskvärd plats i bilen
Vore väldigt tacksam för snabbt svar!
Mvh!
Har tänkt sätta dom PÅ A-stolparna.
Nu till problemet....
Efter att ha kollat på sladdarna som kommer från diskanten så har jag förtått att man ska "skarva" ihop dom med dom vanliga högtalarna,
Det jag däremot INTE förstår e hur jag sen ska dra sladdarna från dörren så jag kan placera dom på A-stolparna.
Kan ju ifs sätta dom i instrument brädan med men problemet e ju detsamma där.
Hur ska jag få sladdan från högtalaren i dörren till önskvärd plats i bilen
Vore väldigt tacksam för snabbt svar!
Mvh!
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B
Delningsfilter har jag.
Var ut och skruvad idag men stötte på patrull...
Hur ska jag få sladdarna igenom "genomgången mellan dörern och kupén dvs den här gummi saken som sitter mellan dörren och kupén
Misstänker att jag måste ta bort hela dörrsidan men förstod inte hur jag ska göra det....
Aja verkar var mycket krångligare än jag först trodde
Var ut och skruvad idag men stötte på patrull...
Hur ska jag få sladdarna igenom "genomgången mellan dörern och kupén dvs den här gummi saken som sitter mellan dörren och kupén
Misstänker att jag måste ta bort hela dörrsidan men förstod inte hur jag ska göra det....
Aja verkar var mycket krångligare än jag först trodde
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B
- Jolle_Pborn
Finns det inte kablar till högtalaren redan? Jag tänkte också dra en kabel genom kontakten. Men det gick aldrig att få till på ett enkelt sätt så använde de befintliga kablarna. Så jag fick leta på kabeln där den går in i kupén och klippa av den där och sedan koppla in delningsfiltret. Problemet är att högtalarkablarna byter färger när de går in i kupén. Så jag var tvungen att åka till volvo för att få elschema över hur det är kopplat. Då gick det smidigare.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Löst!
Nu är det löst!
Efter att pratat lite med grabbarna på BRL och lite tips från Joel Pborn här på forumet så löste det sig!
Verkade ha allt kablage fördraget i bilen eftersom min ISO kontakt var full.
Så istället för att montera bort instrument brädan för att förhoppningsvis ha sladdar dit som gick att använda så kapade jag dom helt enkelt ca 10 cm från ISO kontakten och skarvade på kablarna från diskanterna.
Drog sedan kabel under panelen och upp längssidorna där jag gömde kabeln bakom listen.
Monterade dom sen provisoriskt uppe på instrument brädan.
Do får sitta så tills jag har tid att montera dom på A-stolpen.
Men ser rätt bra ut där dom sitter nu med!
Så nu är det äntligen löst.
Bilder kan fixaas om någon ha samma problem!
Ha en bra kvälll!
/Sebbe
Ps. Måste ge creed till snubben på BRL i Örebro som tog sig tid att förklara ang delnings filter och även leta upp och skriva ut bidler och beskrivning på hur jag skulle koppla i ISO kontakten!
Tack även till Joel Pborn!
Efter att pratat lite med grabbarna på BRL och lite tips från Joel Pborn här på forumet så löste det sig!
Verkade ha allt kablage fördraget i bilen eftersom min ISO kontakt var full.
Så istället för att montera bort instrument brädan för att förhoppningsvis ha sladdar dit som gick att använda så kapade jag dom helt enkelt ca 10 cm från ISO kontakten och skarvade på kablarna från diskanterna.
Drog sedan kabel under panelen och upp längssidorna där jag gömde kabeln bakom listen.
Monterade dom sen provisoriskt uppe på instrument brädan.
Do får sitta så tills jag har tid att montera dom på A-stolpen.
Men ser rätt bra ut där dom sitter nu med!
Så nu är det äntligen löst.
Bilder kan fixaas om någon ha samma problem!
Ha en bra kvälll!
/Sebbe
Ps. Måste ge creed till snubben på BRL i Örebro som tog sig tid att förklara ang delnings filter och även leta upp och skriva ut bidler och beskrivning på hur jag skulle koppla i ISO kontakten!
Tack även till Joel Pborn!
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B
- Jolle_Pborn
ja men har dom snikat på kabeln åxå ...lr låg den inte där i..???zebran wrote:Hej!
Nej har en "snik# modell så dom uttagen var tomma.
Okey! så jag kan alltså koppla diskanterna direkt till ISO kontakten!
Det gör ju det hela lite lättare!
Är det nara att koppla som vanligt eller måste man koppla ihop dom med den andra högtalar kabelN?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
fanns det inte hål i instrumentbrädan?????? med gallerzebran wrote:Kabeln låg antagligen där i någonstans men rokade inte försöka få bort instrument panelen för att sedan kanske ändå bli besviken.
Så knipsade sladden ca 10 cm över ISO kontakten och skaravade på med sladdarna till diskanten!
GFunkade klockrent!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st