Problem hjälp Hastighetsmätaremn kaiko
Moderator: Forumpolisen
Problem hjälp Hastighetsmätaremn kaiko
Det började med att verkstad bytte tryckutjämnare, kort därefter började Hastighetsmätaren hoppa, och funkade bara när man kopplade, om varvet var lågt... Bytte således hastighets givaren 835 kr.
Det blev precis likadant Fick rådet att det var Jordfel gick igenom vartenda jord-kabel-anslutning skrapade av färg la på fett skruvade åt,
Det blev lite lite lite bättre, Men nu till problemet Hastighetsmätaren går upp samtidigt som man varvar upp när man varvar upp bilen låt säga 3700 varv så stiger hastighetmätaren exakt lika mycket fast bilen står stilla och motorn går."Kaiko"konstigt Jag fick hjälp med kopla loss hastighetsmätaren det var bara att släppa några skruvar och dra den övre delen på instrumentbädan lite burdust uppåt kollade hastighetsmätarvajern men han såg inget och han hadde ingen mätare att kolla motstånden,
så vi rengjorde och kopplade tillbaka..Den var .lika dan.
Då trode han att det var Diodfel inne i hastighetsmätaren ??? Snälla någon som kan Renault Hjälp mig vad kan det vara Det Börjar bli en aning för Dyrt för min smak 14000kr nu och måste ha Hastighetsmätaren till besiktningen Snart /MVH RådLös
Det blev precis likadant Fick rådet att det var Jordfel gick igenom vartenda jord-kabel-anslutning skrapade av färg la på fett skruvade åt,
Det blev lite lite lite bättre, Men nu till problemet Hastighetsmätaren går upp samtidigt som man varvar upp när man varvar upp bilen låt säga 3700 varv så stiger hastighetmätaren exakt lika mycket fast bilen står stilla och motorn går."Kaiko"konstigt Jag fick hjälp med kopla loss hastighetsmätaren det var bara att släppa några skruvar och dra den övre delen på instrumentbädan lite burdust uppåt kollade hastighetsmätarvajern men han såg inget och han hadde ingen mätare att kolla motstånden,
så vi rengjorde och kopplade tillbaka..Den var .lika dan.
Då trode han att det var Diodfel inne i hastighetsmätaren ??? Snälla någon som kan Renault Hjälp mig vad kan det vara Det Börjar bli en aning för Dyrt för min smak 14000kr nu och måste ha Hastighetsmätaren till besiktningen Snart /MVH RådLös
Last edited by Fille on 20 Jul 2006, 02:33, edited 1 time in total.
Fredrik Söderlund Gislaved
MOTOR intresse fött när jag kröp runt och kollade på Ronni Petterson Ni måntro jag var depp dagarna efter att han gick bort !!!!
MOTOR intresse fött när jag kröp runt och kollade på Ronni Petterson Ni måntro jag var depp dagarna efter att han gick bort !!!!
- Jolle_Pborn
Renault
Renualt megance -99
Har tappat suget snart finns det inget att göra ??????????????????
/MVH Fille
Har tappat suget snart finns det inget att göra ??????????????????
/MVH Fille
Fredrik Söderlund Gislaved
- figgesoft
- Firstname: Fredrik
- Surname: Sjöholm
som jag skrev i andra tråden du har öppnat i ämnet (någon sysop får spärra en av dessa)
Så kolla med skroten
www.fbt.se
Och bilen heter nog Megane
mvh
Så kolla med skroten
www.fbt.se
Och bilen heter nog Megane
mvh
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430