Handbroms Laguna II -02

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tony
Forumpolis

Handbroms Laguna II -02

Post by Tony »

Min handbroms har tagit sämre och sämre så idag kröp jag under och kollade. fick tipset att lossa vajrarna och flytta (armen ) i yttersta läget,sedan bromsa och hänga på vajrarna igen så skulle det nog funka..passade på att se till att armarna till handbromsen går lätt igen vilket dom inte gjorde...

.Problemet är att på ena sidan kan jag dra ut handbromsvajer ca 5cm innan det tar stopp.

Någon som vet hur handbromsen ser ut, höljet försvinner in i bilen som jag såg det ,var slutar vajern???. eftersom det inte går att dra ut den undrar jag om den bara hoppat av inne eftersom armen till handbromsen gick väldigt trögt på den sidan+ att vajern inte går att dra ut....hur mycket måste man lossa inne i bilen för att hitta änden på vajern lr kommer man åt under bilen..?????????
Tack på förhand.....Ps bromsarna tar som fan nu...utom Handbromsen då som dock blev bättre.....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Fixat vajern hade hoppat av inne i bilen, om man öppnar mittkonsollen sitter justeringen under en lucka i botten på den....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply