byte av bränslefilter på¨en clio 01

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mrjaun

byte av bränslefilter på¨en clio 01

Post by mrjaun »

hej!
jag har försökt o använda sökfunktionen o leta efter info, om byte av bränslefilter till en clio 01 1.4

kan någon säga mig mer exakt, vad filtret sitter. och om man kan göra bytet själv?

tack på förhand
janne
Spiff

Post by Spiff »

Har varit med om att det inte sitter på vissa, men i falla du har ett så sitter det under bilen precis framför bensin tanken och är sk*t lätt att byta...

När du hittat det, så sitter filtret i ändrana med snabbfäste bara tryck in dom gröna(tror det är den färgen) plupparna på varsen sida har dra rätt ut, på båda sidor..
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
mange
Forumpolis

Post by mange »

På sporten är det iaf så att det finns två modeller ett som sitter utanför tanken (där spiff beskrev), det har jag för mig att det byts vid 6 000 mil. Och så finns det ett som sitter i bensinpumpen detta byta iaf inte vid 6000 mil.

Inte så bra svarat kanske men förhoppningsvis till någon hjälp :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

mange wrote:På sporten är det iaf så att det finns två modeller ett som sitter utanför tanken (där spiff beskrev), det har jag för mig att det byts vid 6 000 mil. Och så finns det ett som sitter i bensinpumpen detta byta iaf inte vid 6000 mil.

Inte så bra svarat kanske men förhoppningsvis till någon hjälp :D
du glömde påminna om forumsreglerna...vilket du lär få fortsätta med... :o
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
mange
Forumpolis

Post by mange »

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply