Renault R8 1965
Moderator: Forumpolisen
Renault R8 1965
Hej!
Jag kanske skall köpa en Renault R8 Major.
Är det en bra bil? Körglädje? Väghållning? Motor?
Tänkte ha den som bruksbil under sommarhalvåren.
Vad har ni att säga om denna bil?
Jag kanske skall köpa en Renault R8 Major.
Är det en bra bil? Körglädje? Väghållning? Motor?
Tänkte ha den som bruksbil under sommarhalvåren.
Vad har ni att säga om denna bil?
Ett mycket lyckat köp .
När det gäller körglädjen är den enorm, sätt på dej en basker och ta ett varv på stan och jag kan garantera att du får mångas leende .
Väghållningen är väl inte på Gocart nivå, men å andra sidan är inte en R8 nån kryssningsmisil.
Motorn är en 1100cc på ca 50Hk (tror jag) så du är inte snabbast vid rödljusen.
Jag tycker att du ska köpa den, det är en ganska så ovanlig bil och priserna nere i Europa bara ökar på dem. När det gäller reservdelar och annat som är bra att veta så finns det ett glatt gäng i klubben som har goda kunskaper när det gäller R8. Mathias Asp håller på mycket med R10 han kanske kan hjälpa dej med vad du ska titta efter eller fråga om vid ditt e.v. köp.
Lycka till.
När det gäller körglädjen är den enorm, sätt på dej en basker och ta ett varv på stan och jag kan garantera att du får mångas leende .
Väghållningen är väl inte på Gocart nivå, men å andra sidan är inte en R8 nån kryssningsmisil.
Motorn är en 1100cc på ca 50Hk (tror jag) så du är inte snabbast vid rödljusen.
Jag tycker att du ska köpa den, det är en ganska så ovanlig bil och priserna nere i Europa bara ökar på dem. När det gäller reservdelar och annat som är bra att veta så finns det ett glatt gäng i klubben som har goda kunskaper när det gäller R8. Mathias Asp håller på mycket med R10 han kanske kan hjälpa dej med vad du ska titta efter eller fråga om vid ditt e.v. köp.
Lycka till.
Här var det postat samma sak i fler forumsdelar finns en likadan tråd Här:
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=5025
Låser denna... det räcker med en tråd
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=5025
Låser denna... det räcker med en tråd
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.