Stereobyte
Moderator: Forumpolisen
Hehe du ska inte dra in avgassystemet i bilen,med kabel och gummitätning blir det tätare än en mödis....det kostar inget att borra själv om du inte borrar sönder något då.......Clone wrote:ja jo jag vill inte att de ska kosta för mkt.. men när man borrar hål å blir de ju mer motorljud i bilen...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
vilken tur du har när jag spelade skramlade hela bilen...zebran wrote:Håller med Teemu,Det ENDA jag märkt är att lösa delar i bilen låter när ag kör igång basarna! Men det beror knappast på hålet
Som jag för övrigt faktiskt köpt av teemu!
Dom funkar klockrent!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Re: Ókey
brukar inte köra med plus på basen med riktigt byggd låda funkar det utan det ,det konstiga är att tex Mds egna lådritningar inte funkar så bra som om man köper deras lådberäkningsprogram,man får inte samma volym,har programmet (det riktiga 1200kr) så jag vet har testat med en kompis låda...zebran wrote:MEn hur många " + " hade du basen på? hehe kul att veta bara!
Har märkt att man kan inte ha något löst liggande i bilen :) då blir det skrammel!
Listerna är bara att dra bort.Clone wrote:okej men var borra ni hål då typ? precis vid batteriet eller? och hur sitter listerna fast? med klips?
Borrade hål på passagerar sidan,Är sen en utbuktning där som man ser antingen från motorrummet(är en inbuktning därifrån) eller om man tar bort mattorna. Borrade precis ovanför vecket på den
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Sala
Clio B
stötte på ett problem igår när ja satte i stereon.. fick sinne som fan
jag skulle sätta in den nya stereon också satte jag in monteringsramen också märkte jag att den glapa som sören
fatta jag fick sinne då..
satte lite lister o saker där sålånge ville bara ha i den..
men varför glappa de på det viset? hålet var förstort både på breden och på höjden...
ska de inte vara standard mått på de?
jag skulle sätta in den nya stereon också satte jag in monteringsramen också märkte jag att den glapa som sören
fatta jag fick sinne då..
satte lite lister o saker där sålånge ville bara ha i den..
men varför glappa de på det viset? hålet var förstort både på breden och på höjden...
ska de inte vara standard mått på de?
---------
Clone
Renalut Megane -97
Dan W - Bjärnum
---------
Clone
Renalut Megane -97
Dan W - Bjärnum
---------
borde väl vara ett standard hål. Var det mycket för stort? Själva monteringsramen finns det flikar på av olika storlek och form för att kunna nypa fast monteringsramen i hålet med. Ta tex en lämpligt stor skruvmejsel och tryck in lämpliga flikar lite här och var.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg