Krossad bakruta på bilen bredvid min...

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

Krossad bakruta på bilen bredvid min...

Post by kmfdm »

Höll på att få hjärtat i halsgropen när jag gick ut till min bil igår. Bilen bredvid min (en Toyota 93:a) hade fått ena sidorutan bak krossad. Å fy farao, tänkte jag...beredd på det allra värsta. Men, "Ärtan" var orörd. Man funderar ju :evil: Ärtan bor ändå på en parkering som är inhängnad och har låsbar grind, och det finns dekorativ taggtråd på stängslet överst. Securitas bevakar...
Visst, folk kan slarva och inte stänga grinden ordentligt efter sig.
Tur att bilen är larmad, har låsbara hjulbultar, rattkrycka och inget ligger synligt som kan fresta eventuella tjuvar. Har förresten inget attraktivt i bilen som kan locka någon...

Tog reda på vem som ägde Toyotan och lämnade ett meddelande i hennes brevlåda. Försökte ringa, men fick inget svar.
Idag hörde hon av sig och var mycket taxam. Tydligen hade dom bara letat genom bilen, utan att stjäla något. När hon pratat med polisen berättade dom att det tydligen är väldigt vanligt att det är reg. bevisen som dom är ute efter.
Det har man ju inte liggande i bilen :shock:

Nu kommer man att vara extra uppmärksam och kolla parkeringen i fortsättningen...vem vet vad man möter på nätterna när man kommer hem från jobbet :o :shock: :twisted:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Detta med mitt och ditt e svårt för vissa att förstå... hursomhellst så är det jobbit när det händer :(
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kmfdm

Post by kmfdm »

Ja, det är verkligen bläh att man inte får ha sina grejor i fred. Lite tröst är att (OM oturen är framme) man har nåt som heter p-assistens om man hyr parkering av Göteborgs parkeringsbolag. Då ingår starthjälp, och om man råkar ut för inbrott står dom för självrisk, å man kan få hjälp med hyrbil etc. Man ringer bara ett 020-nummer så kommer dom som ett skott...Hittade broschyren hemma, så jag skall lusläsa den imorgon. MEN, det står att man inte kan nyttja denna "försäkring" i efterhand. Hon som fick rutan krossad visste nog inte om att det ingick en sån försäkring i parkeringshyran. Too bad for her.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Om det funkar så är det ju skitbra 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Post Reply