Bakrutetorkare!
Moderator: Forumpolisen
Bakrutetorkare!
Varför lever bakrutetorkaren sitt eget lilla liv?
Torkaren på min bil går inte tillbaka till sitt ursprungsläge, jag har smörjt och plockat ner allt som går att plocka bort. Inget verkar gå trögt.Någon som vet?
Tomas.
Torkaren på min bil går inte tillbaka till sitt ursprungsläge, jag har smörjt och plockat ner allt som går att plocka bort. Inget verkar gå trögt.Någon som vet?
Tomas.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Renault Megane Sport tourer -10.
Re: Bakrutetorkare!
Antar att du har samma fel som jag hade,har öppningsbar ruta har väl du åxå eftersom det är en euroline (privilegé)Tomas N wrote:Varför lever bakrutetorkaren sitt eget lilla liv?
Tomas.
så här var min
kolla så inte din är likadan,min torkare höll på att dumma sig,gick inte tillbaka ,och inte hela vägen heller ,
det berodde på detta,rutan trycks inte ordentligt mot torkarmotorn när fästet är trasigt. Jag limmade mitt med glassilicon,som jag hade under härdning på natten,
gjorde även en liten sidoförflyttning innan jag limmade dit den för jag tyckte den satt lite fel limmade innan...lycka till..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Jag har precis bytt torkarmekanismen på min bakrutetorkare. Skulle smörja upp axeln för den gick trögt. När jag lossade muttern under torkararmen var det bara pulver kvar av torkarsegmentet. Köpte ny mekanism, brickor, muttrar etc på Volvo och limmade fast fästet i rutan igen (hade släppt precis som era). Funkar bra igen. Har problem med att hitta nytt blad bara, det gamla ser saggigt ut. Någon som har tips på var man kan få tag på bladet (finns väl på Volvo antar jag, men handlar hellre ngn annanstans).
Per T, Uppsala
2002 Laguna kombi 1,9 dCi Euroline
2002 Laguna kombi 1,9 dCi Euroline
är det inte ett vanligt blad bara? Har inte kollat så noga dock...
Enligt www.mekonomen.se så har iaf dom till min 2002:a och skulle tro att OKQ8 och Biltema har med.
Enligt www.mekonomen.se så har iaf dom till min 2002:a och skulle tro att OKQ8 och Biltema har med.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
Autfrance kan du nog beställa blad hos... www.autofrance.se
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Jag slipade bort det gamla limmet på rutan,jag tror din ruta har hamnat för långt ut,om du tar bort plastkåpan så är det lätt att kolla,jag tror att din bara hoppar över, för jag tycker inte att den fjädrande "piggen" som skall gå i ingrepp sitter mer än några mm ner i plasten....hoppas det löser sig,det verkar ju inte som om det är någon vidare kvalitet på limningen,eftersom det verkar hända å dom flesta efter ett par 3 år..är det dags för skroten då lr...??? kolla om det går att justera torkarmotorn kan ju vara att det sitter lite snett så att det hoppar över om det är dåligt ingrepp.....Tomas N wrote:Hej, Min såg också ut så där. Jag har limmat den på exakt samma ställe ,men problemen kvarstår.
/Tomas N.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st