Insekter på bil - hur ta bort?
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
Insekter på bil - hur ta bort?
Hur får man bort insektsfläckar på bästa sätt på lacken? Har testat med insektsmedel, rubbing+vax men icke! Verkar typ som det frätit in i lacken lr nått.. börjar bli trött att se på det! HJÄLP!! PLZ!!
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
MrCap eller annan firma som har tuffare medel mot diverse "skönhetsfläckar" på lacken kanske kan ge dig tips? Smashade flugor å annan vingförsedd ohyra bör man avlägsna så fort det bara går. Bränner det fast med hjälp av solen blir det genast mindre roligt. En flaska insektsborttagning i skuffen är A och O sommartid.
Om du skulle fråga tjejerna på ICA´s parkering skulle dom nog råda dig att testa svinto (löddrande stålullshuddar) i ekonomipack. Så länge det löddrar repar det inte - säger reklamen
Ring nån rekondfirma, dom vet säkert! Good luck!
Om du skulle fråga tjejerna på ICA´s parkering skulle dom nog råda dig att testa svinto (löddrande stålullshuddar) i ekonomipack. Så länge det löddrar repar det inte - säger reklamen
Ring nån rekondfirma, dom vet säkert! Good luck!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Clio_fidde
Tack för tipsen, ska testa detta!
Hehe tror du det?kmfdm wrote:Om du skulle fråga tjejerna på ICA´s parkering skulle dom nog råda dig att testa svinto (löddrande stålullshuddar) i ekonomipack. Så länge det löddrar repar det inte - säger reklamen
Jag har gammal lack på Alpine'n som lätt blir matt av ALLA sorters insektsborttagare det enda jag hittat som funkar, dock med lite gnidande är koncentrerad turtel supertvätt blå flaska.Man smetar på likt när man vaxar, väntar 5min sedan är det mesta av insekterna lätta att gnida väck
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Clio_fidde
Nya tips från tjejerna på Icas parkering? Har inte provat YES på bilen, men katten Hon blev lika utmattad som jag. Borde funka bra med YES eftersom det är rena döden för ingrott fett, smuts och fastbrända matrester...det duger säkert till insekter också.Clio_fidde wrote:hörde av några att diskmedlet YES ska funka bra oxå, men även många som säger att det kan matta ut lacken.. nån som testat?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
- Clio_fidde
kmfdm wrote: Nya tips från tjejerna på Icas parkering? Har inte provat YES på bilen, men katten Hon blev lika utmattad som jag. Borde funka bra med YES eftersom det är rena döden för ingrott fett, smuts och fastbrända matrester...det duger säkert till insekter också.
aa en av tjejerna sa att man skulle använda ren YES på insekter, men den andra sa att lacken kunde bli något matt, så hon föreslog att man skulle blanda 50/50 med vatten mot insekterna.. förövrigt ska YES tydligen innehålla liknande ämnen som Insektsspray..