Hur får jag bort dörrsidan på Lagunan?
Moderator: Forumpolisen
Hur får jag bort dörrsidan på Lagunan?
Jag har en Laguna -94 där dörrlåset krånglar. Den går inte att låsa upp eller låsa med varken manuellt eller med fjärrnyckel. Den går heller inte att öppna utifrån, men inifrån. Har nu försökt att ta bort dörrsidan, lossat skruvarna som sitter längst ner, 4 st, och även fått loss den i kanterna men sen sitter det fast i reglaget till fönsterhissarna. Undrar nu hur det sitter, vågar inte bända ifall jag bryter sönder något. Ska jag behöva ta bort reglaget innan jag kan lyfta dörrsidan eller hur sitter det? Snälla hjälp mig med detta om någon kan, börjar bli lite tråkigt att alltid behöva krypa in i baksätet för att öppna dörren. Tackar på förhand!!
- Clio_fidde
Vet inte hur det ser ut på Laguna men kan det inte vara så att dörrsidan även sitter med skruv typ bakom handtaget lr liknande? går det att dela handtaget tex? så brukar ju det sitta clips bakom oxå.
BTW, välkommen hit.
BTW, välkommen hit.
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
oftast vågar man inte rycka hårt och allt som egentligen behövs är att rycka hårt.
hullingar kan sitta hårt...
men har aldrig stött på hulling/clips bakom reglaget,ibland är reglaget skruvat men oftast är det bara att dra lite...
om man är vig kan man kolla in under dörrsidan,går bra på vissa modeller och mindre bra på andra men alla är kanske inte viga som jag...
hullingar kan sitta hårt...
men har aldrig stött på hulling/clips bakom reglaget,ibland är reglaget skruvat men oftast är det bara att dra lite...
om man är vig kan man kolla in under dörrsidan,går bra på vissa modeller och mindre bra på andra men alla är kanske inte viga som jag...
-
Tack för era svar, men jag undrar hur jag ska kunna komma åt den lilla skruven som sitter bakom handtaget på insidan? Det går ju inte att böja ut mer och då kommer jag inte åt...har tagit bort den lilla platspluggen som satt över men längre kommer jag inte....är det någon som har svar på den frågan? Krävs kanske något specialverktyg för det, eller? Tycker inte att man ska behöva lämna in bilen för detta, det ska man väl kunna göra själv....