Strul Laguna
Moderator: Forumpolisen
Strul Laguna
Har lite problem med min laguna.Det lyser en lampa ibland när jag kör. Gul med en tråd på enligt säkringarna verkar det vara något med injection + att servicelampan börjar lysa.Bilen vibrer också lite vid gaspådrag,det är då lampan tänds. Kan det vara tändspolen? Eller vad?
Det är en laguna 2,0 rt -96
Det är en laguna 2,0 rt -96
Last edited by lingbo on 19 Apr 2006, 15:39, edited 2 times in total.
Samma varningslampa...
Jag har problem med samma varningslampa för elektroniskt fel - fast på min pärla blinkar den frenetiskt tills varvtalet kommer upp i 1500, se'n är allt frid och fröjd. Märker inget annat fel, motorn går som den ska, den är lika pigg som den brukar...
Har haft en del mysko elrelaterade problem med den - bl a tänkte den backa på mig då jag skrapade bakrutan en gång (backlysena tändes utan vidare).
I boken står det att lampan tänds för fel med automatväxellåda (min är manuell) eller vid problem med insprutningen - vill inte lämna in den om jag inte måste, har nog med räkningar ändå
Nå'n som har en idé
Har haft en del mysko elrelaterade problem med den - bl a tänkte den backa på mig då jag skrapade bakrutan en gång (backlysena tändes utan vidare).
I boken står det att lampan tänds för fel med automatväxellåda (min är manuell) eller vid problem med insprutningen - vill inte lämna in den om jag inte måste, har nog med räkningar ändå
Nå'n som har en idé