Bakrutetorkare vänder halvvägs - Scenic 02
Moderator: Forumpolisen
Bakrutetorkare vänder halvvägs - Scenic 02
Tjenare,
Det är nåt knas med bakrutetorkaren på frugans Scenic 02'a
den sveper bara över halva bakruta sen vänder den tillbaks.
Nån som har tips på vad det kan vara?
Mvh
/ed
Det är nåt knas med bakrutetorkaren på frugans Scenic 02'a
den sveper bara över halva bakruta sen vänder den tillbaks.
Nån som har tips på vad det kan vara?
Mvh
/ed
har du öppningsbar ruta?. jag har det på min laguna och en limmning vid låset till den har släppt vilket gör att rutan inte trycker så hårt mot torkaren vilket gör att den hoppar ur ungefär halvvägs,doch så hoppar den inte i rätt läge tillbaka men det kanske din gör,borde se likadant ut på en scenic, ett tips kan det ju vara....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tack för svaret.Tony wrote:har du öppningsbar ruta?. jag har det på min laguna och en limmning vid låset till den har släppt vilket gör att rutan inte trycker så hårt mot torkaren vilket gör att den hoppar ur ungefär halvvägs,doch så hoppar den inte i rätt läge tillbaka men det kanske din gör,borde se likadant ut på en scenic, ett tips kan det ju vara....
Jo, frugans Scenic har öppningsbar ruta.
Vad menar du med "limmning vid låset" ?
Kanon om du kunde förklara lite
Mvh
/ed
Tony menar nog att torkararmens fäste är limmat mot rutan.Motorn sitter i luckan och det är en koppling som skall greppa i torkararmen då rutan är riktigt stängd.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Rutan har ett hål där torkararmen går igenom,bredvid detta sitter låsbygeln som håller luckan helt stängd,själva låset har en limning i rutan plus att den sitter i samma konsol som torkararmen,när limningen lossnar kan rutan åka ut lite eftersom det blir ett glapp mellan låset och rutan,detta gör samtidigt att torkaren kan kantra lite eftersom låset sitter bredvid torkaren,kolla om det ser likadant ut på din,om du kollar vid låsbygeln till rutan kan du se om det ser ut som det lossnat,det bästa vore ju om det var en genomgående skruv till låsbygeln,men eftersom det är en glasruta och det redan är ett hål i den kan man nästan förstå varför det inte är så.Därför får man detta problemet istället.....det är inte så lätt att förklara jag vet ju hur det ser ut....men om du kollar så kan du se om du har samma problem,om du sätter handen på rutan nere vid låset och trycker samtidigt som du ber någon torka lr sätter den på intervallen så kan du se om torkaren torkar ordentligt,om den inte gör det,är det nog samma fel som på min,för min torkar perfekt om jag trycker på rutan samtidigt som torkaren går....lycka till...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st