Laguna II ? Bara skrot eller...
Moderator: Forumpolisen
Helt rätt, min grannes S80 käkade spindelleder alla 3000mil...Dennis wrote:Han titulerar sej som Renault-tekniker, så kanske jobbar han på någon Renault service verkstad, då kan han ju titta i skrotbingen hos "grannmeken" som jobbar vovlo.Hur var det med hjullager, länkarmar, spindelleder, bussningar m.m m.m m.m på v70 s80 .Och aldrig några elfel ,"nää då",på denna normbil i Sverige,men vissa saker lyckas dom ju mörka väldigt bra.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Hjullagerbyte fram har jag hört av en S80 kund att om man beställer det innan bilen gått 6000 mil så bjöd vovlo vekst. på ena sidan.Kan ju vara någon kampanj,men det talar ju om vilken kvalitet som gäller.Och vi gnäller på megane för att man måste byta vid ca 10000mil
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Hjulinställning, toe vinklen är väldigt viktig för livslängden på lagerna
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Jo men nu är vi ju inne på renaultklubben. Självklart har fler bilmodeller problem med detta men när det gäller renault är det Laguna 2 som har mest problem+ konstiga lösningar såsom : Genomgående skruv uppifrån på länkarmar = måste släppa på styrväxel + motorfäste + vagga bara för att byta kulbult. ett arbete som på tex clio tar 5 min..Dennis wrote:Han titulerar sej som Renault-tekniker, så kanske jobbar han på någon Renault service verkstad, då kan han ju titta i skrotbingen hos "grannmeken" som jobbar vovlo.Hur var det med hjullager, länkarmar, spindelleder, bussningar m.m m.m m.m på v70 s80 .Och aldrig några elfel ,"nää då",på denna normbil i Sverige,men vissa saker lyckas dom ju mörka väldigt bra.
ja det hade dom inte lyckats med på upplandsmotor, dom glömde att dra fast några bultar och en slang till servon så all olja rann ut.att bultarna sitter uppifrån är väl för att det var lättast att stoppa i dom uppifrån när dom byggde den..dom bryr väl inte så mycket om dom som skall laga skiten...hejko wrote:Jo men nu är vi ju inne på renaultklubben. Självklart har fler bilmodeller problem med detta men när det gäller renault är det Laguna 2 som har mest problem+ konstiga lösningar såsom : Genomgående skruv uppifrån på länkarmar = måste släppa på styrväxel + motorfäste + vagga bara för att byta kulbult. ett arbete som på tex clio tar 5 min..Dennis wrote:Han titulerar sej som Renault-tekniker, så kanske jobbar han på någon Renault service verkstad, då kan han ju titta i skrotbingen hos "grannmeken" som jobbar vovlo.Hur var det med hjullager, länkarmar, spindelleder, bussningar m.m m.m m.m på v70 s80 .Och aldrig några elfel ,"nää då",på denna normbil i Sverige,men vissa saker lyckas dom ju mörka väldigt bra.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vet ej, det som redovisades nyligen på text-TV var tre år gamla bilar.chh wrote:Gamla ja, inte IIan?Thomas A wrote:Om något verkar ändå Renault Mégane framstå som Renaults mest felfria modell. Lagunan verkar ligga i topp på Bilprovningens statistik om mest underkända. Tyvärr.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=210746