Inget köpråd men en efterlysning..

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Avantime

Inget köpråd men en efterlysning..

Post by Avantime »

Jag måste skiljas från min Avantime. Så jag efterlyser en köpare. Eller råd om hur jag skall hitta en sådan. Finns det någon i detta långa land som kan ge mig tips.

/Thomas
Avantimen är till salu. maila eller ring på 0708-258455 för mer info.
http://www.blocket.se/vi/8219193.htm?ca=15_s
kmfdm

Post by kmfdm »

Sorglig skilsmässa! Annonsera i AMS, Bilsport eller annan biltidning?
Har sett skymten av din bil vid Burger King Eriksberg. Snygg!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

När jag första gången såg prototypen Avantime så tyckte jag den bara var så läcker och vågad.När den sedan sattes i produktion så körde jag Espace v6 lätt trimmad,och bestämmde att Avantime skulle jag ha någon gång.Bevakning av annonssiter började samt kontakter med de sedan tidigare kända bilfirmorna i Frankrike,men att hitta någon i en prisbild som passade mej såg omöjligt ut.Eftersom jag bedriver bilverkstad så kan man tro att det skulle vara perfekt med ett inköp av en skadad,men efter div kalkylerande så blev det aldrig ett kostnadseffektivt val. Till slut så fanns det en Privilege v6 Fransk reg. skada hos en "bakgårdshandlare" i Tyskland som verkade rätt.Jag vågade sjansa lite ,den borde vara rätt kall.Vem i tyskland köper en skadad, franskregad bil hos en bakgårdshandlare??Ett skammbud lades och jag fick förklarat att jag var en idiot som tyckte det var rätt pris,så jag förklarade att ingenting är värt mer än köparen vill ge och han kunde behålla bilen.3månader senare försvan bilen från annonssiten och jag velade lite om jag varit för hård,nåväl 2 mån senare dyker samma bil upp igen då delvis lagad, nu var framvagnen lagad och bilen gick att köra samt 1200euro dyrare så bilen hade igentligen samma pris som innan,ny kontakt gjordes och nytt bud lades nu skulle ju hem resan bli enklare så priset motiverade en jämkning men inget pris vi kunde enas om.Hans pris var väl ok men jag ville pressa honom lite till.När jag till slut bestämmt mej och fattat att det är det sista budet så skickade jag min vän från Luxemburg att göra affären så ringer han mej och säger att det är en Tjeckisk lastbil där och dom har reserverat Avantimen (Shit också).Den oseriöse bakgårdshandlaren bekräftar att den är reserverad men den som betalar först får den.Vem har en Avantime nu??
Babbel babbel nu till fakta.
Jag har vinter testat denna bil ingen har väl undgått vintern.Fransk reg =ingen vinterdäck krav.Fantastisk ABS ASR ESP,greppar in mjukt och nästan knyckfritt trots 235/50-17 sommarsulor.Perfekt elektrisk uppvärmning av vindrutan=ingen isskrapning.FANTASTISK körmaskin vill jag påstå
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
A-K

Post by A-K »

Snygg bil måsta jag säga. Hade man haft behov av en större bil, så hade den varit kul o ha. Men men, får nöja mig med min lilla Clio...

Alltid jobbigt o behöva skiljas från en bil.... Saknar min första Clio än, vet att den bor i Lerum efter att den lagades av OD bilteknik där ute.
ab

Post by ab »

hade jag råd så skulle jag slå till...mer än gärna. :D
Avantime

Post by Avantime »

Bilen är fortfarande kvar. Funderar på att ställa av den och spara den till kommande generationer.

Om ingen vill köpa den nu vill säga.

annars kanske man kan tänka sig att byta mot en clio eller megane..

tjingeling
Avantimen är till salu. maila eller ring på 0708-258455 för mer info.
http://www.blocket.se/vi/8219193.htm?ca=15_s
Teemu

Post by Teemu »

*suck* Varför har man inte ett fast jobb nu så man kunde lånat lite slantar. Avantimen är ju en helgrym bil iaf utseende mässigt - Vill ha!!
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Post Reply