Nya sommardäck till Megane Classic 99, 1.6 16V
Moderator: Forumpolisen
Nya sommardäck till Megane Classic 99, 1.6 16V
Hej!
Behöver nya sommardäck och undrar vad man ska köpa. Originaldäcken är:
Carat Attiro 185/60 R15 88H XL
och kostar ca 660:- st (däckonline).
De är dock utgående modell.
Finns det andra bra däck? Jag är en komfortmänniska så om det finns däck som är lite "tystare" än andra, kom gärna med förslag.
T
Behöver nya sommardäck och undrar vad man ska köpa. Originaldäcken är:
Carat Attiro 185/60 R15 88H XL
och kostar ca 660:- st (däckonline).
De är dock utgående modell.
Finns det andra bra däck? Jag är en komfortmänniska så om det finns däck som är lite "tystare" än andra, kom gärna med förslag.
T
Hej!
Har en omgång Continental (Fuel Saver) med plåtfälg till Megane som bara använts i ca 600mil, som nya mao.(från 2000 så 6 år gamla)
Har en Laguna I Kombi från 1996 vilket inte visade sig vara rätt dimension för just min bil som skall ha 195/65 R15 istället varför de ovanstående är överflödiga.
De är garanterat tysta !
2000Kr för rubbet...
Har en omgång Continental (Fuel Saver) med plåtfälg till Megane som bara använts i ca 600mil, som nya mao.(från 2000 så 6 år gamla)
Har en Laguna I Kombi från 1996 vilket inte visade sig vara rätt dimension för just min bil som skall ha 195/65 R15 istället varför de ovanstående är överflödiga.
De är garanterat tysta !
2000Kr för rubbet...
Michelin Energy 185/60 15 sitter på min bil sommartid. Bara "det bästa" är gott nog Går bra, rullar fint är tysta. Det var samma märke och dimension som satt på bilen när jag köpte henne. Några extra hundralappar per däck är en billig livförsäkring, istället för att investera i billiga "hubba-bubba-däck".
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
jaha så man ska inte köpa LingLong däck då. hittade sådana 225/45-17 kostar cirka 800kr dvs cirka hälften som dom dyraste..lr star performance 785kr made in uk,pilmönstrat klassat för 270km. är prisskillnaden förvarbar,hur mycket kostar namnet på dom dyra däcken. håller dom dubbelt så dyra dubbelt så länge.lr är dom dubbelt så bra..kmfdm wrote:Michelin Energy 185/60 15 sitter på min bil sommartid. Bara "det bästa" är gott nog Går bra, rullar fint är tysta. Det var samma märke och dimension som satt på bilen när jag köpte henne. Några extra hundralappar per däck är en billig livförsäkring, istället för att investera i billiga "hubba-bubba-däck".
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vilket märke och hur mycket man lägger ut på däck är givetvis upp till var och en. Jag gav inte mera än 700 kr styck för mina Michelin (nya)
Oftast är det väl Michelin som sitter på som originaldäck när en ny Renault levereras. Kanske inte utan anledning?
Lite kan man ju läsa på i däcktester, om man är mån om att få ett däck som är säkert och prisvärt.
Så spelar ju livslängden på däcket in lite åxxå. Det som är dyrast just vid köpet kanske blir billigare i längden.
Oftast är det väl Michelin som sitter på som originaldäck när en ny Renault levereras. Kanske inte utan anledning?
Lite kan man ju läsa på i däcktester, om man är mån om att få ett däck som är säkert och prisvärt.
Så spelar ju livslängden på däcket in lite åxxå. Det som är dyrast just vid köpet kanske blir billigare i längden.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
jo men håller dom dubbelt så länge då, om man skall kolla priset..inte så konstigt att det sitter franska däck på en fransk bil.. frågan är ju var gränsen är för pris/funktion/livslängd...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st