Trim till Clio sport 01:a
Moderator: Forumpolisen
Trim till Clio sport 01:a
Tja!
Hade tänkt och trimma min clio sport. Har kollat på lite chip, fast det gör ju inte så mycket i hk. Har även kollat på race katalysator mm.... Är det någon som har några bra tips och knep?
Plattan i mattan till 230
Hade tänkt och trimma min clio sport. Har kollat på lite chip, fast det gör ju inte så mycket i hk. Har även kollat på race katalysator mm.... Är det någon som har några bra tips och knep?
Plattan i mattan till 230
Av Kruse kan du köpa annat insug och annan box samt avgas system (grupp N prylarna). jag har insuget och boxen och bilen kändes piggare och varvade mer men jag vet inga siffror.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
- clioteamsthlm
- Posts: 39
- Joined: 22 Nov 2005, 22:55
- Location: Solna
- Contact:
Hej
För det första. Inget chip i världen kan få motorn i Cliosport att ge 185hk. Möjligtvis kan en riktig mappning av just din motor ge 10hk och lika mycket vrid vid något varvtal. Mao inte säkert att toppeffekten ökar öht men körbarheten lär bli bättre.
Den mest prisvärda motoreffektshöjande modifikationen man kan göra är nog att portmatcha insugsröret mot toppen. Jag har fått det gjort på min bil och den går kalas nu. Annars ,som de sagts tidigare, avgas och en riktigt bra filterburk med bra tillförsel av kalluft.
Då motorvägsrejs inte är bilens starka sida (blir avhängd av många familjekärror) tycker jag att man ska titta på föraren och väghållningen isf motoreffekt. Små lätta fälgar, bra däck och bra bromsvätska är en bra start. 17" dödar acc.på bilar som denna. En skitkul bil iaf
P.s.
240 hästkrafter är fullt möjligt ur F4R-motorn men räkna med en kostnad på minst halva bilens värde.
För det första. Inget chip i världen kan få motorn i Cliosport att ge 185hk. Möjligtvis kan en riktig mappning av just din motor ge 10hk och lika mycket vrid vid något varvtal. Mao inte säkert att toppeffekten ökar öht men körbarheten lär bli bättre.
Den mest prisvärda motoreffektshöjande modifikationen man kan göra är nog att portmatcha insugsröret mot toppen. Jag har fått det gjort på min bil och den går kalas nu. Annars ,som de sagts tidigare, avgas och en riktigt bra filterburk med bra tillförsel av kalluft.
Då motorvägsrejs inte är bilens starka sida (blir avhängd av många familjekärror) tycker jag att man ska titta på föraren och väghållningen isf motoreffekt. Små lätta fälgar, bra däck och bra bromsvätska är en bra start. 17" dödar acc.på bilar som denna. En skitkul bil iaf
P.s.
240 hästkrafter är fullt möjligt ur F4R-motorn men räkna med en kostnad på minst halva bilens värde.
Lars Aldebo
Grand Scénic 1.5 dCi EDC -10
RenaultSport Clio -01
Grand Scénic 1.5 dCi EDC -10
RenaultSport Clio -01
I princip vilken "riktig" verkstad som helst kan göra det. Jag lämnade med packningarna som mall då de stämmer väldigt bra med toppen. Jag demonterade insuget själv och betalade ca 1000kr för portningen. Nu har jag lite känningar hos de som gjorde det så det kanske var ett bra pris?pehr5 wrote:Vad kostar det att portmatcha insugsröret mot toppen då? Och vad kan man göra det?
Lars Aldebo
Grand Scénic 1.5 dCi EDC -10
RenaultSport Clio -01
Grand Scénic 1.5 dCi EDC -10
RenaultSport Clio -01