Snow Rally Östersund
Moderator: Forumpolisen
Snow Rally Östersund
Jaha i helgen är det rally uppe i östersund.
Givetvis ska jag upp dit och skruva dock inte på ngn fransos utan en hisinge-traktor, dock är det ju en del Clio sporter som ska köra samt Patrik Sandell är anmäld i sin S1600.
Kameran kommer med upp dock blir de ju inte så mkt action bilder blir dock en del depåbilder.
De som har vägarna förbi eller bor i närheten kan ju ge sig ut o titta på dett fantastiska rally.
http://www.snowrally.se/
Givetvis ska jag upp dit och skruva dock inte på ngn fransos utan en hisinge-traktor, dock är det ju en del Clio sporter som ska köra samt Patrik Sandell är anmäld i sin S1600.
Kameran kommer med upp dock blir de ju inte så mkt action bilder blir dock en del depåbilder.
De som har vägarna förbi eller bor i närheten kan ju ge sig ut o titta på dett fantastiska rally.
http://www.snowrally.se/
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
- Clio_fidde
- Posts: 780
- Joined: 28 Dec 2003, 14:24
- Location: Borås
Då var de dags för en rapportering från helgen.
Precis hemkommen efter en 17h lång hemfärd. Han blev 3a i sin klass för väl ses som godkänt iaf. Problemen började redan innan besiktningen på fredagseftermiddagen, ena bakljuset ville inte fungera, in på skroten o höra om de fanns ngt begagnat bakljus till en 240 -83 fick svaret enj de har vi inte men vi har nya. Ett springande mellan de båda skrotarna som låg bredvid varandra lyckades vi pruta ner bakljuset till 700inkl moms om vi satte på dekaler för deras skrot. Denna sponsring på 300+moms för 2 dekaler såg väl som rätt ok. Sagt o gjort vi bytte de ena bakljuset o de fungerade igen, in på närmsta mack o spola av bilen efter transporten upp till östersund från blekinge sen in på besiktning. Bilen gick igenom och vi gick runt o strosade lite i depån. Va relativt lite Clios uppe men de som fanns där de fotades. Dagens sträckor startade kl.17 o vi ut på första sträckan för o se dessa. en 500m från mål så va de ett vägbyte där man kunde se dom 2ggr detta vägskäl gjorde att man inte frös direkt. Mycket knuffande för folk som bromsade på sig i nedförsbacken in till vägbytet. När Patrik Sandell kom förbi me sin S1600 så fick man gåshud på hela kroppen. Dock fotade jag inget på denna första sträcka då de inte gavs någon tid. In på sträcka 2 travbanan. där såg vi bara våran förare sen va de dags för service. När vi öppnade huven såg vi att de knappt va något kylarvatten kvar i behållaren så vi fyllde på o kollade efter läckor men inget syntes. Innan dess så hade vi problem med vårat elverk visade sig vara stiftet som va paj så de tog upp större delen av skruvandet under fredagskvällen. Efter de resterande 2 sträckorna på kvällen så va de dags för service igen då hittade vi felet till varför de läckte samt att de va jordfel i ljusboxen så hela instrumentpanelen hade lyst. Läckan trodde vi först va slangklämmorna till värmepaketen så vi drog åt dessa så gott de gick. Bilen kördes in i Parc Ferme o vi åkte hem kl 00.30.
Lördagmorgon kl halv8 steg vi upp åt frukost o begav oss inåt, visade sig att vi inte skulle plocka ut bilen förrän vid 10.30 så de va bara o sätta sig i cafeterian o vänta. När vi plockade ut bilen så kollade vi över slangklämmorna en sista gång innan start. Eftersom vi var ganska så trötta så la vi oss för o sova i servicebilen så länge. När han kom in till service så va han alldeles sjöblöt om fötterna då hade värmepaktet gått åt fanders bara att koppla förbi detta o låta de köra vidare. På SS9 hände de en olycka så de blev ett 2h långt stopp. Tävlingsledningen beslutade sedan att alla i VOC inte skulle köra de resterande 2 sträckorna kvar.
VINNARE I TRIMMAT 2WD!!
Precis hemkommen efter en 17h lång hemfärd. Han blev 3a i sin klass för väl ses som godkänt iaf. Problemen började redan innan besiktningen på fredagseftermiddagen, ena bakljuset ville inte fungera, in på skroten o höra om de fanns ngt begagnat bakljus till en 240 -83 fick svaret enj de har vi inte men vi har nya. Ett springande mellan de båda skrotarna som låg bredvid varandra lyckades vi pruta ner bakljuset till 700inkl moms om vi satte på dekaler för deras skrot. Denna sponsring på 300+moms för 2 dekaler såg väl som rätt ok. Sagt o gjort vi bytte de ena bakljuset o de fungerade igen, in på närmsta mack o spola av bilen efter transporten upp till östersund från blekinge sen in på besiktning. Bilen gick igenom och vi gick runt o strosade lite i depån. Va relativt lite Clios uppe men de som fanns där de fotades. Dagens sträckor startade kl.17 o vi ut på första sträckan för o se dessa. en 500m från mål så va de ett vägbyte där man kunde se dom 2ggr detta vägskäl gjorde att man inte frös direkt. Mycket knuffande för folk som bromsade på sig i nedförsbacken in till vägbytet. När Patrik Sandell kom förbi me sin S1600 så fick man gåshud på hela kroppen. Dock fotade jag inget på denna första sträcka då de inte gavs någon tid. In på sträcka 2 travbanan. där såg vi bara våran förare sen va de dags för service. När vi öppnade huven såg vi att de knappt va något kylarvatten kvar i behållaren så vi fyllde på o kollade efter läckor men inget syntes. Innan dess så hade vi problem med vårat elverk visade sig vara stiftet som va paj så de tog upp större delen av skruvandet under fredagskvällen. Efter de resterande 2 sträckorna på kvällen så va de dags för service igen då hittade vi felet till varför de läckte samt att de va jordfel i ljusboxen så hela instrumentpanelen hade lyst. Läckan trodde vi först va slangklämmorna till värmepaketen så vi drog åt dessa så gott de gick. Bilen kördes in i Parc Ferme o vi åkte hem kl 00.30.
Lördagmorgon kl halv8 steg vi upp åt frukost o begav oss inåt, visade sig att vi inte skulle plocka ut bilen förrän vid 10.30 så de va bara o sätta sig i cafeterian o vänta. När vi plockade ut bilen så kollade vi över slangklämmorna en sista gång innan start. Eftersom vi var ganska så trötta så la vi oss för o sova i servicebilen så länge. När han kom in till service så va han alldeles sjöblöt om fötterna då hade värmepaktet gått åt fanders bara att koppla förbi detta o låta de köra vidare. På SS9 hände de en olycka så de blev ett 2h långt stopp. Tävlingsledningen beslutade sedan att alla i VOC inte skulle köra de resterande 2 sträckorna kvar.
VINNARE I TRIMMAT 2WD!!
Last edited by timolo on 19 Feb 2006, 17:54, edited 2 times in total.
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
- Clio_fidde
- Posts: 780
- Joined: 28 Dec 2003, 14:24
- Location: Borås
Fina bilder! Snygga bilar!
Nästan mina gamla hemtrakter...passerade du (La) Sveg(-as) på vägen upp? Återkommer rallyt varje år kanske det tom vore värt att vara uppe på plats nån gång.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
nix körde inte 45an upp utan vi tog E4an denna gång både upp o ner. Rallyt e återkommande dock heter de lite olika från år till år va ja har förstått. Annars får du bege dig till de småländska skogarna i april o maj.
Ja S1600an lät fruktansvärtgott även om den sköt nästintill likt 4wd som hade responssystem.
Ja S1600an lät fruktansvärtgott även om den sköt nästintill likt 4wd som hade responssystem.
Tim Olofsson Olofström
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling