Ferdörrars R5 automatique

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
rellis

Ferdörrars R5 automatique

Post by rellis »

När jag var i Paris i okt -03 såg jag en besynnerlig Renault 5a.
Den var av gamla sorten, före 1985 alltså. Den var mörkblå metallic, hade svart vinyltak, femdörrars och AUTOMATIQUE!! Otroligt snygg och läcker.
Jag har aldrig sett en sådan R5 i Sverige, är det nån som vet något om denna modell?
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Jo gammel 5:an med automatlåda såldes även i sverige. Har för mej att Renault hade valt 1397cc foder istället för 1289cc. Tror också att den endast togs in som 5 dörrars och LS utrustning och såldes från -78 till 80års modell,men vinyltak har jag bara sett nere i frankrike.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
rellis

Post by rellis »

Tackar! Åker nuförtiden en Citroen Cx Gti- 85, men sedan vi hade en R5a av gamla sorten för några år sedan (torsionsfjädringen :P :P ) så skulle det vara roligt att någon gång ha en R5a i fint skick, gärna någon lite ovanligare.
Och just den här var verkligen skitsnygg :D :D
bästa hälsningar/
Jonas Forselius
Vimmerby
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

CX GTI =Citronfreak! Jag har en BX 4WD du vet ingen som vill fortsätta att vårda denna mkt udda bx variant? Vi får väl vara rätt korta om vinkelbilar på detta forum.
Om du söker gammelfemma i räddningsbart skick så måste du nog vara allert NU innan dom tar slut.Finns en och annan på blocket men rosten har nog satt sina spår.Kanske ett bättre alternativ är att köpa en formelfjun 5:a och rusta för gata.hi hi.Dom byter ju mot Clio'n som verkar vara snabbare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
rellis

Post by rellis »

Ja jag är Citr..freak HYYYSJ :wink: JA, vi får väl vara lite korta vad gäller dubbelvinklarna här i Renault- land!
Annonsera ut din BX på Citroenakuten vetja: www.citroen.nu! Finns massor av engagerade BX- ägare där!
Ja, jag vet att tiden springer ifrån dessa bilar :cry: så man måste agera när rätt dyker upp!

Jonas Forselius
Post Reply