Twingo

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Pontus81

Twingo

Post by Pontus81 »

Hej!

Funderar på att köpa en begagnad twingo för 30 000. den är en -00 och har gått 7 500. Är det någon som vet vad de vanligaste felen är som man ska kolla efter. Jag har kollat runt lite och priset verkar vara bra.

Så alltså: Vad är de vanligaste felen på en twingo?
Teemu

Post by Teemu »

en kompis flickvän hade en. Tyckte den såg lite konstig ut bakifrån, men det berodde säkerligen på att hon gick av vägen med baken före. Annars har jag inte hört något negativt om den ifrån deras sida iaf. Och hon funderar på att skaffa en till som ersättare för den första-så nöjd borde hon ha varit.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Vi har en sådan -96 Rosa =)

Den har det tametusan inte varit mycket fel på. Vi har tvättat den noga och med resultatet att i dagsläget så finns det ingen rost på den. Bakskärmar hade det börjat flagna på insidan där gruset sprutar... så vi lackade på den lite där.. inget som syns men skyddar =D

Fjäderbenslager har vi bytt, En ljudande kupéfläkt, kabelbrott i bagageluckan i gummigenomföringen.

Det är typ detta som har varit allvarligt.. sen en omgång bromas och en omgång avgassystem...

Jag tycker detta är grym lite fix på en superbillig bil =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply