dieselfeber

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tak256

dieselfeber

Post by tak256 »

hej det var ett tag sen hade strulat bort min inloggning ni kommer väl i håg mastern.nu har kopplingen hållit ett tag safranen går numera på etanol helt utan problem. köpte en nyare husbil i höst tyvärr står det fiat i grillen men det är samma chassi som master och peugeot fiat har däremot en annan växellåda som inte håller speciellt bra. var på skroten för en månad sen för att leta rätt på en bättre låda till den." råkade" subbla över en krockad master med treliters motor och pf1 låda motorerna är ju tillverkade av samma fabrik (sofim) och pf1lådan är ju odödlig så jag tänkte att det borde gå att montera renaultlådan i fiaten. stämde dock inte med svänghjulet eftersom oljetråget var trasigt på motorn flög fan i mej jag gav ett skambud på rubbet.tänkte lyfta i den som den var men trågt var ju trasigt så jag beslöt att plocka isär den bara för att mäta upp att allt var ok.Men när motorn var isärplockad i molekyler vart det svårt att hålla fingrarna i styr en kolvrig var lite slapp tänkte byta dom men det vart borrning till3,2l balansering kamaxeln kunde ju vara sliten kollade int ens beställde en vassare toppen låg ju ändå lös så varför inte slipa lite med getingen och den kan ju gått någon minut utan oljetryck bäst att köpa bytesturbo(vart visst lite större)när jag höll på att beställa delar "råkade"jag slå fel nummer och hamna hos motornord det resulterade i ett trimchips Nu återstår att plocka ihop grejerna byta motor och försöka få ihop kabelhärvorna till comonrail-systemet har skrapat bort fiat2,5td från framskärmarna kommer att stå povred by renault
mer hästar ännumera åkkomfort Vel Satis 3.5 V6 Nisse Åberg veda
mange
Forumpolis

Post by mange »

Enj renault fiat ballt
Hi hi visst e det kul att förbättra lite :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Jäklar !

Allt detta i en Diesel ?

Du kommer få vrid så att husdelen lossnar när du kliver på !!
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
tak256

Post by tak256 »

hej robin ev kanske du kan använda IC från master den är rätt stor men ändå ganska tunn kan ev gå att få plts med i 21en
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Ahh ok !

Ja ska åka och hämta cellpaket imorgon till 21:an !

den kommer bli 60*40*5 cm =D

ja tror den ska räcka =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
tak256

Post by tak256 »

måste korta staken.vevstakarna är 2mm för långa ,finns det kortare att köpa måste vara snakehead typ,hur kan man vara så tokig att man trimmar en diesel. Jo jag har ett par gånger blivit ifrånkörd avMB_sprinter,det versta man kan köpa i dag är en sådan med387 nm i vrid och en toppfart på157 kmh Renaultfiaten kommer att pasera det med god marginal vid 4100 varv skall den göra 162kmh och jag tänker inte lätta på högerdojan innan 5500 jag bygger inte för att köra ifrån dom utan för att åka 8or om dom
Post Reply