komma in i laguna2 med nyckel
Moderator: Forumpolisen
komma in i laguna2 med nyckel
hej hur fan kommer man in i bilen om inte kortet funkar,och jag kan inte läsa instruktionsboken (ligger i bilen)och vad kan vara fel har två kort båda lyser när jag trycker men inget händer...jag låste bilen för en timme sedan så jag tror inte batteriet i bilen e slut......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
på kortet finns en gummidel. Den kan du dra ut för att få fram nyckeln. Sedan sitter det en täckbricka över låset. Man ser en lås symbol om man tittar på förardörrenshandtag.
Står så här i intruktionsboken till våran 2002:a :
Ta bort kåpan A (med hjälpnyckelns spets) vid urtaget 1. Sätt in hjälpnyckeln 2 i nyckelhålet och lås upp. Öppna dörren.
A = täckkåpan över låset.
1 = urtaget på undersidan av täckkåpan
2 = hjälpnyckeln ifrån kortet.
Hoppas det är till någon hjälp!
Står så här i intruktionsboken till våran 2002:a :
Ta bort kåpan A (med hjälpnyckelns spets) vid urtaget 1. Sätt in hjälpnyckeln 2 i nyckelhålet och lås upp. Öppna dörren.
A = täckkåpan över låset.
1 = urtaget på undersidan av täckkåpan
2 = hjälpnyckeln ifrån kortet.
Hoppas det är till någon hjälp!
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
jo bra tack för det,bara det att nu funkar kortet igen helt plötsligt..men inte reservkortet,men jag vet inte om det gjort det någon gång för det är något konstigt med korten,eftersom jag har en euroline med handsfreefunktion(kollat med clip att funktionen finns)har dock inget kort
reservkortet funkar inte och jag fick med extra nycklar(sådana som sitter nere i kortet)dessa har inte samma profil som de som sitter i korten nu..
så jag har ett funkande kort som har börjat strula...fransk elektronik lr..undrar hur länge man står ut med bilen....

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
jo men det är i handsfree kortet då...?,så dom kanske tog ett vanligt kort??..man börjar bli rädd för att inte komma in i bilen......chh wrote:har varit problem med en del kort. glapp till laddbara batteriet i kortet. (inte vanliga batt) Kan vara det. /Christer
ok så har jag åxå förstått att det borde vara,får se om man vågar skaffa ett handsfreekort,eftersom det verkar som tidigare ägare struntat i kortet,eller något sånt...kanske e mycket som strular....