Tips till Laguna 3.0L V6 -02?
Moderator: Forumpolisen
Tips till Laguna 3.0L V6 -02?
Hejs!
Alldeles ny här på forumet och går i starka köpa Renault Laguna kombi tankar. Bilen är en 3.0L V6 av årsmodell -02 med sekventiell växellåda. Tänkte höra om det finns någon här som kan ge lite "att tänka på"-tips beträffande ett eventuellt köp. Alla tips är välkomna - både för- och nackdelar. Vad är det tex för service intervaller? Dyra att serva? Vanliga fel? mm...
Mvh Teemu
Alldeles ny här på forumet och går i starka köpa Renault Laguna kombi tankar. Bilen är en 3.0L V6 av årsmodell -02 med sekventiell växellåda. Tänkte höra om det finns någon här som kan ge lite "att tänka på"-tips beträffande ett eventuellt köp. Alla tips är välkomna - både för- och nackdelar. Vad är det tex för service intervaller? Dyra att serva? Vanliga fel? mm...
Mvh Teemu
Tips önskas
Jag kan berätta om upp till 100 % positiva saker om bilen och detta innbär oxå att jag råder dig att köpa ,
Jag har en likadan men en sedanmodell,har haft den i ca 7 mån och oj vilken härlig bil , vilken långfärdsbil ja jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men för att återgå till dina frågor så har jag haft problem med belysningen till klimatanläggningen vilket är fixat nu och nu har jag problem med innerbelysningen som inte vill slockna i tid men detta är på väg att lösa sig,mao inga stora problem i sig bara lite irriterande.Min hade rullat 11000 mil och vid 12000 mil föreligger det en s.k större service , bl.a kamrem som inte byts på en kafferast vilket betyder att den servicen kostar en slant mellan 10-15 beroende på vem som gör det. Det finns förmodligen en mängd olika uppfattningar om serviceintervaller men i alla fall så byter jag olja och samtliga filter vid 1500 mil och stift efter 6000 mil. Bränsleförbrukningen mätt efter mitt körsätt och hastighet , hastighet betyder ca 15-20 % över skyltad hastighet , med sommardäck och plusgrader så ligger den på 0,83 , med vinterdäck och låg yttertemp -15 har den legat på 0,95
Jag har en likadan men en sedanmodell,har haft den i ca 7 mån och oj vilken härlig bil , vilken långfärdsbil ja jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men för att återgå till dina frågor så har jag haft problem med belysningen till klimatanläggningen vilket är fixat nu och nu har jag problem med innerbelysningen som inte vill slockna i tid men detta är på väg att lösa sig,mao inga stora problem i sig bara lite irriterande.Min hade rullat 11000 mil och vid 12000 mil föreligger det en s.k större service , bl.a kamrem som inte byts på en kafferast vilket betyder att den servicen kostar en slant mellan 10-15 beroende på vem som gör det. Det finns förmodligen en mängd olika uppfattningar om serviceintervaller men i alla fall så byter jag olja och samtliga filter vid 1500 mil och stift efter 6000 mil. Bränsleförbrukningen mätt efter mitt körsätt och hastighet , hastighet betyder ca 15-20 % över skyltad hastighet , med sommardäck och plusgrader så ligger den på 0,83 , med vinterdäck och låg yttertemp -15 har den legat på 0,95
rlu
Jodå, vi slog till och har hittills inte haft några bekymmer om man bortser ifrån dom yttre styrlederna som var glappa. Fast det visste vi om redan när vi köpte bilen, så det fick ju givetvis handlaren stå för. Och att regnsensorn inte går på sensor utan går på fast intervall. Skall börja kolla på det med här när tiden räcker till.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
Tips önskas
OK, kul , jo visst förekommer det någon mindre störning ibland men i det stora hela så är det en 'go' bil: Som du säkert redan noterat så finns det en mängd kunniga personer på detta forum som man kan få väldigt goda tips ifrån när det strular.Lycka Till
rlu