Stereo i R5 -80? Var? Hur?

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
DanneP73

Stereo i R5 -80? Var? Hur?

Post by DanneP73 »

Vår "nya" R5 håller på att bli så fin så fin med min och sambons omsorger. Men tyvärr finns ingen stereo, och inte ens något hål eller plats för en sådan?

Finns det någon slags originalradio till R5 som passar någonstans? Eller är det någon som har en smart lösning på att få åtminstone en radio? Vi vill inte såga eller borra för mkt i originalinterören...

Tacksam för tips!
Acke, R5 -80, oerhört blå.
Teemu

Post by Teemu »

i sambons föredetta R5:a fanns det en mittkonsol ifrån golvet och upp emot intrsumentbrädan som stereon monterades i. Vet i tusan om det var någonslags tillbehör eller hur det ser ut. Faktiskt aldrig tänkt på det, men hennes 5:a var en -91

Annars kanske en sådan där "låda" som man monterar under något lämpligt och sedan stoppar stereon i den.
Finns bl.a. på Biltema om du söker under radiokonsoll. (art..nr 31-590)
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
DanneP73

Post by DanneP73 »

Nej vi har ingen mittkonsoll, vi har knappt ens ett handskfack! :D Golvet är helt "tomt". Den sparsamma instrumentsbrädans mitt, där man i de flesta andra bilar brukar ha ett utrymme för stereo är dessutom för smal för en standardbred apparat. Man kanske skulle koppla in en MP3-spelare istället? Men hur gör man det?
Acke, R5 -80, oerhört blå.
Teemu

Post by Teemu »

menar du en vanlig bärbar mp3-spelare så blir nog problemet att den skall orka driva högtalarna. Kommer tyvärr inte riktigt ihåg hur det ser ut annars utan mittkonsoll, men kanske någon bilskrot har en mittkonsoll liggandes? Alternativt skulle jag nog sätta en sådan där konsoll jag nämnde tidigare.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Post Reply