megane coupe, tankar ang. fjädring
Moderator: Forumpolisen
megane coupe, tankar ang. fjädring
Hej! Är ny på forumet och funderar på att köpa en megane coupe!
Men när man läser om torsionsfjädringen i bakvagnen blir man lite skeptisk... hur bra håller det? det verkar vara en dyr historia att byta...
om man sen vill sänka bilen... är det jobbigare än med vanlig fjädring?
MVH / Peter
Men när man läser om torsionsfjädringen i bakvagnen blir man lite skeptisk... hur bra håller det? det verkar vara en dyr historia att byta...
MVH / Peter
Re: megane coupe, tankar ang. fjädring
nej bara om det har rostat annars är det inget problem....har liknande pa min r5gte funkar fortfarande superbt och den e fran 88...schubbe wrote:Hej! Är ny på forumet och funderar på att köpa en megane coupe!
MVH / Peter
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
inga problem att sänka heller..så är det ju billigare.. behöver ju bara köpa 2 sänkfjädrar.. klart jobbet för att sänka bak kostar väl om du inte gör det själv..
håller på och ska sänka min coupe nu, får se hur det blir.. men för min del lutar det åt att köpa dämpar kitt.. vill sänka min mer är 35mm, och orginal dämparna pallar nog inte mer än så..
kanon bra bil annars.. bara att köpa..
håller på och ska sänka min coupe nu, får se hur det blir.. men för min del lutar det åt att köpa dämpar kitt.. vill sänka min mer är 35mm, och orginal dämparna pallar nog inte mer än så..
kanon bra bil annars.. bara att köpa..