Vxl.bekymmer R5 -88
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 3
- Joined: 03 Jan 2006, 07:50
- Location: Linköping
- Contact:
Vxl.bekymmer R5 -88
Har en R5 -88 (TS) med lite vxl.bekymmer.
Backen, etta och tvåan går alltid att lägga i. Trean går ibland att lägga i men hoppar ur direkt. Fyran och femman går i bland att lägga i och fungerar då fint men ibland blir spaken "låst" och går ej att föra åt höger.
Bilen ska gå tävling på lördag morgon och jag vete tusan om jag hinner hitta en ny låda och byta den.
Finns det några andra tänkbara lösningar?
* Länkagejustering?
* Motorfäste av?
* Gafflar i lådan?
*?
Tacksam för svar!
Backen, etta och tvåan går alltid att lägga i. Trean går ibland att lägga i men hoppar ur direkt. Fyran och femman går i bland att lägga i och fungerar då fint men ibland blir spaken "låst" och går ej att föra åt höger.
Bilen ska gå tävling på lördag morgon och jag vete tusan om jag hinner hitta en ny låda och byta den.
Finns det några andra tänkbara lösningar?
* Länkagejustering?
* Motorfäste av?
* Gafflar i lådan?
*?
Tacksam för svar!
/Kristian
-
- Posts: 3
- Joined: 03 Jan 2006, 07:50
- Location: Linköping
- Contact:
Har nu haft bilen inne i verkstan. Länkaget är inte mycket att justera på och motorfästena är hela. Dock var oljenivån riktigt låg.
Kikar man under bilen så verkar det som om lådan låst sig invändigt. Armen på lådan åker upp och går lätt fram och tillbaka i det läget (ettan och tvåan). Misstänker (utan att veta säkert) att armen ska åka utåt (eller ner mot marken) när det är dags för trean och fyran? Någon som vet eller kan kika lite snabbt?
Hur som helst så är det väl bara att hoppas på att rätt oljemängd kan lätta upp låsningarna i lådan.
Ingen som har en fungerande JB5-låda i Linköpings eller Stockholmstrakten till salu lite kvickt
Kikar man under bilen så verkar det som om lådan låst sig invändigt. Armen på lådan åker upp och går lätt fram och tillbaka i det läget (ettan och tvåan). Misstänker (utan att veta säkert) att armen ska åka utåt (eller ner mot marken) när det är dags för trean och fyran? Någon som vet eller kan kika lite snabbt?
Hur som helst så är det väl bara att hoppas på att rätt oljemängd kan lätta upp låsningarna i lådan.
Ingen som har en fungerande JB5-låda i Linköpings eller Stockholmstrakten till salu lite kvickt
/Kristian
Hej och välkommen !
Sådan låda måste det ju gå att få tag på en skrot utan större problem ?
www.bildelsbasen.se
lycka till !
Sådan låda måste det ju gå att få tag på en skrot utan större problem ?
www.bildelsbasen.se
lycka till !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 3
- Joined: 03 Jan 2006, 07:50
- Location: Linköping
- Contact:
Problemet med bilskrotarna här i trakten är att de antingen har stängt denna vecka eller verkar tro att lådorna är byggda av guldRobin wrote:Hej och välkommen !
Sådan låda måste det ju gå att få tag på en skrot utan större problem ?
www.bildelsbasen.se
lycka till !
Passar JB4 lådan "bolt-on" om man kommer över en sådan?
/Kristian