Motorvärmare Laguna
Moderator: Forumpolisen
- Gangster of Boats
Motorvärmare Laguna
Hej! Tänker montera motorvärmare på min Laguna (00:a) Är det någon som gjort det? som har nåra tips? Har själv aldrig installerat motorvärmare i någon bil, men nån gång måste vara den första... Vill ha tips och råd, Tack på förhand!!!
Mr Gangster
Mr Gangster
Hej jo har du en 2.0 liters maskin så måste du ha ett verktyg för att få ut en frostplugg som sitter i bakkanten på motorn.
Den kan sitta väldigt hårt.
har du en 1.8 liters maskin så måste du ha verktyget.
har du en 1.6 så kan du montera en slangvärmare på kylarslangen som går till vattenpumpen.
känner du det osäker så lämmna in bilen till en Renault verksta det är viktigt att du får systemet tätt. och att du använder rätt glykol.
Hälsningar Ingemar
Den kan sitta väldigt hårt.
har du en 1.8 liters maskin så måste du ha verktyget.
har du en 1.6 så kan du montera en slangvärmare på kylarslangen som går till vattenpumpen.
känner du det osäker så lämmna in bilen till en Renault verksta det är viktigt att du får systemet tätt. och att du använder rätt glykol.
Hälsningar Ingemar
- Gangster of Boats
Carlex har ett verktyg som man kan använda. Det sitter sen frostplugg i bakkant på motorn som du ska få bort. och där ska du sedan sätta dit värmaren. Jag har för mig att mekonomen har verktyg. hör med dom..
Det går att borra med en lite borr mitt i frostpluggen och gänga dit en slag- hammare och slå ut pluggen men jag rekomenderar att du köper verktyget.
Tala bara om vilken bil du har och vilken värmare du ska montera så hjälper nog dom dig. Lycka till
Det går att borra med en lite borr mitt i frostpluggen och gänga dit en slag- hammare och slå ut pluggen men jag rekomenderar att du köper verktyget.
Tala bara om vilken bil du har och vilken värmare du ska montera så hjälper nog dom dig. Lycka till