Startproblem R5 GTE

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
CSR5GTE

Startproblem R5 GTE

Post by CSR5GTE »

Hej alla Renaultfantaster! Jag är nybliven stolt R5 gte ägare.Roligaste bilen jag har kört,tyvärr körde jag inte så länge med den.En reläkontakt till halvljusautomatiken hade bränt och det gnistrade till där o bilen dog och gick inte igång förrän jag rörde vid kablarna. Sen kördes bilen in i verkstan och jag fixade reläkontakten,men den ville inte starta ändå.Jag åkte upp dan efter då startade den direkt stod på tomgång i 3-4 min sen dog den.Nu e där ingen gnista men det kommer bränsle.Har bytat tändspole och gått över alla kontakter och givare även kollat så allt var friskt vid databoxen,allt verkar ok.Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?Kan det vara tändlägesgivaren hur kollar man isåfall om den e hel?? Tacksam för svar! :D
Har hittat felet det var tändlägesgivaren!:)
Last edited by CSR5GTE on 31 Dec 2005, 00:13, edited 1 time in total.
nu har jag bilen som jag har letat efter=)
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Hej och välkommen ! och grattis till en riktigt rolig busbil =)

Ja vet inte riktigt vad det kan vara för fel på din bil. Men sök runt lite på forumet. Det står en hel del om felsökning på GTE.

Det kan mycket möjligt vara så att tändlägesgivaren har pajjat. Och bästa fall kan du hitta en på skroten att testa med.

Hoppas det löser sig och lycka till !

/Robin
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply