Laguna som hackar/blurrar?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mrlowalowa

Laguna som hackar/blurrar?

Post by mrlowalowa »

Hej,

Detta är myyyycket märkligt, tänkte först ähh skitsamma men eftersom det hänt två gånger nu blir man lite orolig.

Ok: jag har kört bilen ca 5 min, stannat kanske 3 min (parkerad i svag lutning). Sen kört och stannat i korsning, där började bilen blurra.
Ju mer jag gasade desto mer blurr så motorn nästan dog. Sen dog den.
Jag startade den och blurr-blurr. Detta hände inte när den var frikopplad, då varvade den upp. Detta blurr fortsatte så jag körde en sväng på kanske 10min och då försvann det.

Samma sak hände (den var parkerad vid svag lutning om det kunde göra någon skillnad)?? även igår. Stannade vid korsning --> börja blurra --> dör. Vänta nån sekund --> starta så minskar blurret när man kör och till sist är det bra.

Märkligt, va?
kmfdm

Post by kmfdm »

Lite bensin i tanken? Kanske inte får tillräckligt med bensin om bilen stått i svag lutning. Har läst om dylikt fenomen nånstans, minns ej var.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
mrlowalowa

Post by mrlowalowa »

hhmm, njae ca 2/3 i tanken! kanske nån sk*t i förgasa´rn? :shock:
E___

Post by E___ »

Laguna med förgasarmotor :shock: :? :?:
Lilja_hoe

=)

Post by Lilja_hoe »

E___ wrote:Laguna med förgasarmotor :shock: :? :?:

HAHA..mm det måste vara sportmodellen....e det en 2.0 RT kanke där T står för turbo?? =) Fick en sådan fråga en gång..var bara tvungen o lägga in det...=P
Rockford Fosgate shakes your mirrors
mrlowalowa

Post by mrlowalowa »

Ingen som har nån idé? Har hänt fyra gånger nu.. Det märkliga är att jag har upptäckt att när bilen har stannat och man försöker starta den igen.. finns ett "läge" på gasen där bilen startar.

Kan det vara bränslet på något sätt? Att den inte får tillräckligt med soppa? För detta händer endast ju endast på kortturer aldrig annars!
Teemu

Post by Teemu »

hur ser ditt bränslefilter ut tro? Kanske den som orsakar en "flaskhals"...
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Det låter som sk*t någonstans !

Det kör nån flaska injector cleaner och även tanka den full !

För det kan vara så att du fått kondens i tanken pga kylan. Detta medför att den suger i sig vatten med bensinen. Testa även att hälla i en flaska K-skydd... dessa kostar inte mycket men kan hjälpa.

Skulle det inte bli någon skillnad. Kolla då soppafiltret som Teemu säger och det kan även vara tempgivare som spökar. Denna medför att han tror bilen alltid är varm så den surar ner motorn.

Lycka till nu =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ingemar.k

Post by Ingemar.k »

Hmmmm jag tycket det låter som att motorn inte tänder på samtliga cylindrar.
Det kan vara fel på någon tändspole. Elle fukt i spolen. uppsök en renault verksta som får göra en felsökning. jag tipsa på tändproblem..
mrlowalowa

Post by mrlowalowa »

Vad kan det kosta att lämna in för felsökning tro?

Menar du isåfall att nån cylinder alltid då är ur funktion? Tycker inte bilen verkar gå dåligt annars eller som om den har tappat effekt, för just att den vill dö är ju bara vid stadstrafikkörning fenomenet uppenbarat sig, men man kanske inte märker av en "trasig" cylinder på det sättet?

mvh
Andreas
fruktsallad

Post by fruktsallad »

Jaqg fick betala 400 kr för felsökningen i Uppsala.
Vet inte om det är ett fst pris..
TAck från Fruktsallad
Joacim Johansson medlem 1456
LAguna V6 3.0 (uppsala)
Post Reply