Knackande ljud på väster fram.
Moderator: Forumpolisen
Knackande ljud på väster fram.
Hejsan i jule tiden.
För en vecka sedan så tvätta jag min bil i en automattvätt i Halmstad. När jag körde därifrån så börja jag höra något som knackade i vänster fram däck hmmm Men det försvann efter en lite stund. Men så kom det igen. Nu kommer det till o från, Man hör det oftare när man kör sakta men när jag gasar på så försvinner det. Det låter inte ngt när man svänger utan det verka komma mer när det är belastning på hjulet. Kan det ha kommit in vatten. Ngn som vet vad som kan ha hänt Finns det någon med Mvh Mikael
För en vecka sedan så tvätta jag min bil i en automattvätt i Halmstad. När jag körde därifrån så börja jag höra något som knackade i vänster fram däck hmmm Men det försvann efter en lite stund. Men så kom det igen. Nu kommer det till o från, Man hör det oftare när man kör sakta men när jag gasar på så försvinner det. Det låter inte ngt när man svänger utan det verka komma mer när det är belastning på hjulet. Kan det ha kommit in vatten. Ngn som vet vad som kan ha hänt Finns det någon med Mvh Mikael
Skulle kunna vara yttre drivaxelknuten som börjar vara slut. Kanske hål på damasken så du fick in vatten. Prova åka runt på en parkering i låg fart med fulla rattutslag och nervevad ruta, låter det klick-klick-klick så är det antagligen knut som är slut
Sen brukar hjullagren ta slut förr eller senare, kan ge olika missljud oftast typ lastberoende morrande eller ylande..
du har förstås kollat att det inte sitter nån sten eller nåt i däckmönstret?
Sen brukar hjullagren ta slut förr eller senare, kan ge olika missljud oftast typ lastberoende morrande eller ylande..
du har förstås kollat att det inte sitter nån sten eller nåt i däckmönstret?
Hejsan har nu prova åka runt på en parkering i låg fart med fulla rattutslag och nervevad ruta, Men det låter inte klick-klick-klick. Ska kolla damasken, har märkt ibland när jag står still med bilen så kan man höra att det klunkar till ibland. Sen vrider man tillbaka ratten o då kan det klucka till igen. Mvh Mikael
Laguna har såvitt jag vet krängningshämmarstag, en pinne med kulled i varje ända mellan krängningshämmaren och stötdämparen (har såna på min V70, 3 st förbrukade hittills...) Kullederna blir glappa och då klonkar det när man kör över små ojämnheter. Ställ bilen på plant underlag och be nån gunga försiktigt vid framskärmen samtidigt som du känner på kullederna. Med fullt rattutslag brukar man komma åt dom rätt bra.