motorvärmare clio 92:a?
Moderator: Forumpolisen
motorvärmare clio 92:a?
Har problem med min motorvärmare.....kupévärmen funkar men motorn blir inte varm? Har känt på värmaren.....ser ut som ngn sorts slangvärmare...kan det stämma?...en kabel som blir till två metallpinnar som sedan är svetsade till ett lite grövre rör som går till värmeststemet?!....om så är fallet hur kan jag kolla om det är den som är trasig?Eller kan det vara ngt annat?
Vad kostar en ny om så är fallet ~?
tack på förhand
mvh
-T-
Vad kostar en ny om så är fallet ~?
tack på förhand
mvh
-T-
Är det en elektrisk motorvärmare du har trassel med?
I så fall kan du mäta resistansen med ett universalinstrument och kolla att det finns motsånd och inte är kosrslutning i elementet. Men får du värme i bilen men inte i motorn kan man fundera på om termostaten i kylsystemet är ok?
Nya motor¨värmare finns t.ex. hos Mekonomen.
I så fall kan du mäta resistansen med ett universalinstrument och kolla att det finns motsånd och inte är kosrslutning i elementet. Men får du värme i bilen men inte i motorn kan man fundera på om termostaten i kylsystemet är ok?
Håkan Kjellin, Storå
Jag får värme i kupén men inte i motorn.....jag har kännt på värmaren och den är iskall....och av modell "slangvärmare"....eller vad det heter....ska det gå att lossa kabeln till den eller får man byta den med all sladd också?.....h.kjellin wrote:Är det en elektrisk motorvärmare du har trassel med?