Clio Junior - Markus Nordenström - 2005
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Tackar!
Jaså? Bilsportbörsen vet jag han varit med i, Bilsport visste jag inte om
Vi kan väl avslöja att vi har tittat på JTCC och främst Peugeot 206 även om Renault Clio har funnits med i planerna men då får vi nyutveckla den helt iom. att ingen åkt med en sådan i år. Markus har hunnit testat en Radical Clubsport. Det som skiljer den mot de Prosport som körs i serien är vad jag förstått att Clubsporten har mindre downforce och 25hk mindre.
Vi hoppas verkligen att vi får åka på vår hemmabana - blir första gången vi tävlar där sen början av 90-talet isf
Det vore suveränt! Vår egna personliga fotograf Hinner ju inte fota så mycket själva direkt
Vi kan väl avslöja att vi har tittat på JTCC och främst Peugeot 206 även om Renault Clio har funnits med i planerna men då får vi nyutveckla den helt iom. att ingen åkt med en sådan i år. Markus har hunnit testat en Radical Clubsport. Det som skiljer den mot de Prosport som körs i serien är vad jag förstått att Clubsporten har mindre downforce och 25hk mindre.
Vi hoppas verkligen att vi får åka på vår hemmabana - blir första gången vi tävlar där sen början av 90-talet isf
Det vore suveränt! Vår egna personliga fotograf Hinner ju inte fota så mycket själva direkt
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Norden</i>
<br />Tackar!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Personlig fotograf!?! [:D] Hojta till om det blir åka av i Anderstorp [:)] Det är ju lagom avstånd från GBG! [:I] och kan man fixa bättre fotoplats än man har som vanlig publik - då kan man anstränga sig lite extra å ta med stativ plus extra objektiv för att komma närmare och få riktigt smaskiga bilder [:)]
<br />Tackar!
Personlig fotograf!?! [:D] Hojta till om det blir åka av i Anderstorp [:)] Det är ju lagom avstånd från GBG! [:I] och kan man fixa bättre fotoplats än man har som vanlig publik - då kan man anstränga sig lite extra å ta med stativ plus extra objektiv för att komma närmare och få riktigt smaskiga bilder [:)]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Norden</i>
<br />Jajjemen, Falkenberg kanske också funkar?
Hehe, det ska väl inte vara någon omöjlighet. Inhandlar förmodligen en del pass till sponsorer o liknande så det kan man väl smussla undan ett par
Inte alls omöjligt. Det är väl ungefär lika långt. Släng in en reminder när det börjar komma lite närmare [:D]
<br />Jajjemen, Falkenberg kanske också funkar?
Hehe, det ska väl inte vara någon omöjlighet. Inhandlar förmodligen en del pass till sponsorer o liknande så det kan man väl smussla undan ett par
Inte alls omöjligt. Det är väl ungefär lika långt. Släng in en reminder när det börjar komma lite närmare [:D]
-
Vi har inhandlat en Radical. 11 Oktober var vi i Köping och hämtade den bil som Viktor Huggare har kört de senaste två säsongerna - www.huggare.nu för mer info om honom.
Väl hemma har vi hunnit testa några gånger på Anderstorp. Både Markus och Mattias har kört den - och åkt av med den.
Helt underbar bil att köra. Väghållningen och accelerationen är suverän och man försätts in i ett tillstånd av extas när man rattar den.
Vi har för bara några dagar sedan börjat med renoveringen. Karossen kommer att slipas ner, plastas och spacklas för den ser ut att varit med om ett par världskrig.
Glöm inte att titta på Kanal 5! Kl. 23:30 på måndagar går ett program som heter Radical & Co. Repriseras på lördagar kl. 14:00.
Så följer några bilder:
Huggare in action:
Huggare på Spa-Francorchamps i Belgien
Markus testar för första gången:
Här är en liten film:
Högerklick, Spara Som...
Radical ~35MB
Anm: Ljudet ligger inte riktigt i fas med bilden...
Väl hemma har vi hunnit testa några gånger på Anderstorp. Både Markus och Mattias har kört den - och åkt av med den.
Helt underbar bil att köra. Väghållningen och accelerationen är suverän och man försätts in i ett tillstånd av extas när man rattar den.
Vi har för bara några dagar sedan börjat med renoveringen. Karossen kommer att slipas ner, plastas och spacklas för den ser ut att varit med om ett par världskrig.
Glöm inte att titta på Kanal 5! Kl. 23:30 på måndagar går ett program som heter Radical & Co. Repriseras på lördagar kl. 14:00.
Så följer några bilder:
Huggare in action:
Huggare på Spa-Francorchamps i Belgien
Markus testar för första gången:
Här är en liten film:
Högerklick, Spara Som...
Radical ~35MB
Anm: Ljudet ligger inte riktigt i fas med bilden...
Mattias Nordenström - Nordenström Racing
Bilar: Renault Clio 16V -92, Renault Clio 1.4 -01, BMW M3 E36 -98
-
I helgen mottog Markus priset för andraplatsen i RJC 2005. Platsen var Älvsjö, Stockholm och Svenska bilsportmässan.
Här följer lite bilder.
Pristagarna i RJC 2005:
Fotografering:
Kärt återseende:
Polo Cup körs i samband med DTM-tävlingarna i Tyskland, här Patrik Olsson (fd. R5-förare):
Radical utan kaross:
Tom karross, ägare Ingvar Mattsson:
Förarmiljö:
Nissan 350Z:
"Gammelbilen" bakifrån:
350 igen:
Ombyggd på 24h?:
Mini:
Här följer lite bilder.
Pristagarna i RJC 2005:
Fotografering:
Kärt återseende:
Polo Cup körs i samband med DTM-tävlingarna i Tyskland, här Patrik Olsson (fd. R5-förare):
Radical utan kaross:
Tom karross, ägare Ingvar Mattsson:
Förarmiljö:
Nissan 350Z:
"Gammelbilen" bakifrån:
350 igen:
Ombyggd på 24h?:
Mini:
Radikalt!!!
Så det blev en radical...är det inte mc-motor i dem? Qul! Kommer ni att köra i Anderstorp i sommar på tex STCC (om det blir nåt sånt där 2006 åxxå). Lycka till med nyförvärvet! Vad blir det för färg? Clio-blått??? Annars är smaragdgrönt en färg som framhäver formerna
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
-
Re: Radikalt!!!
kmfdm wrote:Så det blev en radical...
Japp. Och vilken bil att köra. Helt *censur* underbar! Inte helt säker, men jag tror Joel har provkört en så han kanske kan intyga vilken upplevelse det är
KORREKT! 1300cc Suzuki Hayabusa. Powertec har pillat lite med den så den ska utveckla ca. 205hk. Varvtalsbegränsad på 10.500RPM.kmfdm wrote:är det inte mc-motor i dem?
kmfdm wrote: Kommer ni att köra i Anderstorp i sommar på tex STCC (om det blir nåt sånt där 2006 åxxå).
Jajjemensan! Preliminär kalender ligger upp på www.stcc.se, men jag kan slänga upp den här också:
14 maj Knutstorp
28 maj Karlskoga
11 juni Våler
02 jul Knutstorp
16 juli Falkenberg
30 juli Gotland Ring
13 aug Anderstorp
27 aug Karlskoga
10 sep Mantorp
I samband med mässan så lät det som att Gotland var den enda osäkra banan och att de andra datumen i stort sett var spikade.
kmfdm wrote: Lycka till med nyförvärvet! Vad blir det för färg? Clio-blått??? Annars är smaragdgrönt en färg som framhäver formerna
Tackar!
Jo, vi fortsätter förmodligen med samma blåfärg som tidigare, detaljerna blir i svart
-
Tack!mange wrote:En radical fan vad ballt...grattis
Ja det är helt klart ballt. Detta är en riktig racerbil. Det fränaste jag nånsin kört. Har aldrig åkt bakhjulsdrift tidigare och befarade att det skulle gå åt helvete då det överstyrde men det var aldrig några problem. Verkar vara relativt lättkörd. Men både jag och Markus har redan åkt av med den när vi testat på Anderstorp.
Första loppet blir förhoppningsvis på Spa-Francorchamps - då delar jag och Markus på styrningen