Clio RN -92 Ej fungerade defroster?
Moderator: Forumpolisen
Clio RN -92 Ej fungerade defroster?
I dessa dagar börjar det ju bli ganska viktigt att defrostern funkar som den ska.
Förra vintersäsongen var det faktist ett överaskande ös i 'avisnings' detaljerna på den lilla Clio -92 som jag just köpt. På det stora hela har ju bilen strulat något överjävligt tills i sommras då jag tillslut bytte bromsskivor och p-ändor, och efter det har den faktist rullat på ganska snällt...
Förra vintern:
Bakrutevärmen var ju klar på ett par minuter - mycket bra
Defrostern på fullt ös, det var så att man blev svedd i ögonfransarna - också mycket bra.
Men denna säsong är det sämre, det tar närmare 10 minuter innan bakrutan är klar så att man ser någotsånär vad som händer bakom bilen.
För framrutan tar det en jävla tid, det verkar som att defrostermunstyckena stängs av när man vrider på värmen, och man får välfönade byxben i stället.
Stänger jag av värmen, blir det storm i kupén
What gives?
Sedan förra sommaren har jag installerat en ny stereo, kan jag ha kommit åt reglage/vajer eller nått!? För att vara en liten bil var det sataniskt trångt att pula in standard stereon i konsollen.
Tacksam för alla idéer och teorier
Mvh. Olle
Min lilla Clio skall döden dö...
Tror du har fullt med bös (skräp alltså) på intagssidan av värmepaketet, antagligen får du lyfta ur fläkten för att komma åt att städa. Dammsugare eller tryckluft är bra...
På R19 tappar man trycket i defrostern om munstyckena på brädan står fullt öppna. Stänger man dessa blir rutan imfri mycket snabbare.
Om termostaten aldrig är bytt så är det nog hög tid, de verkar ändra temperatur (mot kallare) med tiden
Har du lyckats pilla loss nån vajer till nåt spjäll kan vad som helt hända...
På R19 tappar man trycket i defrostern om munstyckena på brädan står fullt öppna. Stänger man dessa blir rutan imfri mycket snabbare.
Om termostaten aldrig är bytt så är det nog hög tid, de verkar ändra temperatur (mot kallare) med tiden
Har du lyckats pilla loss nån vajer till nåt spjäll kan vad som helt hända...