Idag var jag med om nåt...skumt...

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

Idag var jag med om nåt...skumt...

Post by kmfdm »

Trots AC så tar det ju ett tag att få kyla i bilen när den stått i solgasset. Ner med rutorna (elhissar) på båda sidor, å köra iväg.
När jag skall upp med rutorna så klonkar det till på passagerarsidan.
F-CK! Rutan vill inte komma upp. Yippie [:(]! Gasar iväg till "Ärtans" Renaultdoktor (som räddade mig igen - TACK!). Skruvar bort allt jox på dörrsidan, och trycker upp rutan för att den åtminstone skall sitta uppe. Säkrar med silvertejp...Vajern till elhissarna har trasslat, så det är bara att skaffa nytt. Hela paketet, runt 3500 i sämsta fall. Inga grejor hemma på Bilia. Surt. Kollar Bilbiten (för Volvoanställda), inget där...och dom ser inte om det finns reservdelar på Volvo RA eller om det tar 14 dagar för att beställa grejor från France.
När jag är på väg att sätta mig i bilen, så kommer det fram en kvinna till mig och pekar på min bil. Är du andre ägaren på den bilen? Ja, säger jag. Så fattar jag att det måste vara "Ärtans" gamla matte. Fast då hon ägde den hette bilen "grodan". Hon sprang runt och var helt salig och sade att det är ju fånigt att man ojar sig så över en bil, men vi tyckte såååå mycket om henne, och vi saknar henne så. Hennes dotter hade varit helt tokig i bilen, berättade hon. Nu hade hon en V40 som inte hette någonting alls, men en hund som heter "Ärtan".
Till det komiska i kråksången. Kvinnan jobbar på Volvo RA, och kan ta reda på om elhisspaketet till min bil finns i lager, så hon lovade att kolla det åt mig och höra av sig.
Å Benny på Autofrance har semester till 4 juli...

Ibland så kan man fundera om vissa saker inte ändå har en mening [;)]
kmfdm

Post by kmfdm »

5 st fanns i lager på Volvo RA, inga begagnade på skroten...
Jaja, det blir en smalare semesterkassa (2600 kr för satsen, åsså tillkommer kirurgin för x antal pengar).
Tänk vad mycket roliga saker till sin bil man kan skaffa såhär "spontant", helt utan att gå och planera det.
Jag som trodde hon ville ha 17 tums fälgar å nya däck i första hand [;)]. Ack vad fel jag hade [:I]
kmfdm

Post by kmfdm »

2 dagar senare...
Rolf på BilNilsson Alingsås beställde ett elhiss-kit den 29, och idag (30) kl 8 hade grejorna landat i Alingsås. Istället för 3500 kr på Bilia kostade det mig 2600 kr med Club Renault rabatt. Att "Ärtan" fick lite motion på E20 GBG-Alingsås-GBG var hon nog bara glad över [:D] Susade glatt förbi både BMW och Volvo-suvar...
Så, även om det blev en resa på drygt 10 mil "tjänade" jag på det.
Och så fick Ärtans Renaultdoktor göra ett kirurgiskt ingrepp. Vi kan inte höja honom till skyarna nog [^][^][:D][:D][:D]! Den bäste!
mange
Forumpolis

Post by mange »

Visst e det bra med renaultkontakter:)så att man slipper en liten del av volvos ockerpriser.
kmfdm

Post by kmfdm »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br />Visst e det bra med renaultkontakter:)så att man slipper en liten del av volvos ockerpriser.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

[:D] Mmmmm...man har ju tjänat in sin medlemsavgift till CRS några gånger om när det gäller inköp av prylar till bil (och matte).
Post Reply