är motorkuddarna slut?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tompa

är motorkuddarna slut?

Post by tompa »

Ja på min 19 så kan man "lyffta" motorn rätt rejält.Även gunga på den.Det är ett durande ljud i den som jag inte hittar orsaken till.

I går så satte jag på sommarhjulen och när jag drog till på vänstersida så klonkade det yes! tänkte jag spindelleden är slut,Så idag bytte jag och jag tyckte att det blev bättre men det var nog bra indbildning så jag tänkt ta och byta på andrasidan med men det satt så så jag struntade i det i dag.Men jag kände lite med brytspett.Jag satte det mor rambalken och tråget och bröt lite försiktigt och motorn röde sig rejält så då är frågan kan motor kuddarna vara slut effter 1500mil? så att när man drar på så lägger det sig på någonstans och skapar ett roesonas??.Jag har snart kollat alt som skulle kunna tänkas vara glappt eller så så att ljudet uppstår.
Erik R19

Post by Erik R19 »

Kuddarna fram speciellt den högra SKA vara rätt sladdrig
Du får väl titta på den om gummilamellerna ser hela ut och att inte metallkrokarna slår i.
Har du kollat att det inte är subramen som vibrerar mot karossen? På höger sida (bakre fästet) sitter det en liten gummibussning mellan ram och kaross. När du lyfter det hörnet med domkraften så "gapar" bussningen. Den har i stort sett vittrat bort på min -90, kanske kan det göra att det durrar?
På vänster sida sitter ramen stumt bultad mot karossen (inte konstigt att R19 är rätt bullrig..)
tompa

Post by tompa »

Den högre är riktigt sladdrig.Jag var ute och bröt och bänade lite igen och man kan få insuget högre än skärmen och det är märken i huven och så hoppas jag inte att det skall vara.Vet någon vart det finns värre fästen typ pollytylen eller något liknande?.
Post Reply